ارسال به دیگران پرینت

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

قیمت خودرو در هفته گذشته در بازار با نوساناتی همراه بود. آیا این نوسان قیمتی در هفته آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود؟

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

بازار خودرو در هفته گذشته با نوسانات بسیاری همراه بود. قیمت پراید به ۲۰۰ میلیون تومان رسید. همچنین سایر خودروها در بازار خودروی کشور نیز با افزایش قیمت همراه بودند.

البته امروز نیز قیمت خودرو با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه بود.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ هم‌اکنون در قیمت ۴۷۴ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی به ۳۶۸ میلیون تومان رسید. نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به ۲۱۳ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۸۷ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج به ۳۳۵ میلیون تومان رسید. خودرو پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۴۶ میلیون تومان رسید. اما خودروی تارا اتوماتیک به قیمت ۵۶۱ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو گفت: اخباری که در رابطه با افزایش یا کاهش قیمت‌ها منتشر می‌شود تاثیر خود را در بازار می‌گذارد. اما عوامل مهم‌تری نسبت به این اخبار وجود دارد که تاثیر واقعی بر قیمت‌ها دارد.

او افزود: باید به این نکته توجه کرد که قدرت خرید خودرو در بازار وجود ندارد. معاملاتی که در حال انجام است به دلالان برمی‌گردد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: چند عامل در به رکود رفتن بازار خودروی کشور تاثیرگذار هستند. اولین عامل کاهش قدرت خرید مردم است. البته بازار انتظار واردات و تزریق خودرو به کشور را دارد. با طولانی شدن مذاکرات وین انتظار واردات خودرو نیز کمرنگ‌تر می‌شود. تا زمانی که این شرایط تغییری نکند، بازار به روند نوسانی خود ادامه می‌دهد.

البته پیش از این بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با تاثیر قیمت‌گذاری دستوری دولت در شرایط افزایش هزینه‌ها گفت: اگر دولت دستوری عمل کند، خودروساز مجبور به کاهش تولید و عرضه قطره‌چکانی خودرو به بازار می‌شود.

او ادامه داد: در این شرایط رانت بیشتر در کشور شکل می‌گیرد و بازار سیاه نیز بیشتر می‌شود. پس دستوری عمل کردن نتیجه‌ای نخواهد داشت.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه