ارسال به دیگران پرینت

داروی یک زن در مسابقه فوتبال لیگ قهرمانان آسیا

خانم "یوشیمی یاماشیتا" از ژاپن در مسابقه تیم‌های ملبورن سیتی استرالیا و جئون‌نام دراگونز کره جنوبی، به عنوان داور وسط حضور داشت

داروی یک زن در مسابقه فوتبال لیگ قهرمانان آسیا

یک تیم داوری زن برای نخستین بار، مسابقه فوتبال مردان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت کرد.

​خانم "یوشیمی یاماشیتا" از ژاپن به عنوان داور وسط در مسابقه پنجشنبه شب بین تیم‌های ملبورن سیتی استرالیا و جئون‌نام دراگونز کره جنوبی، حضور داشت.

او با همراهی سه زن دیگر توانستند این مسابقه حساس را بین دو تیم حاضر در شرق آسیا در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا سوت بزنند.

این نخستین بار بود که ای اف سی (فدراسیون فوتبال آسیا) قضاوت یک مسابقه مردان در معتبرترین تورنمنت باشگاهی را در قاره کهن به یک تیم داوری زن سپرده بود.

خانم "یاماشیتا" البته پیشتر در مسابقات AFC کاپ تجربه داوری مسابقه مردان را داشت و بعد از گذراندن آزمون‌های آمادگی که مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گویند توانسته همه شرایط مورد نیاز برای انتخاب داوران مرد را برآورده کند، به عنوان قاضی مسابقه دو تیم کره‌ای و استرالیایی برگزیده شد.

این داور ژاپنی البته کار چندان دشواری برای مسابقه پنجشنبه شب در مبلورن در پیش نداشت و در مسابقه‌ای که چندان صحنه‌های سخت و چالش‌برانگیزی در آن پیش نیامد در مجموع سه بار از کارت زردهای خود استفاده کرد.

در مسابقه‌ای که هر سه گل آن هم در همان ۲۲ دقیقه نخست آن به ثمر رسید، یاماشیتا تا دقیقه ۸۳ از کارت‌های خود استفاده نکرد. اما در دقایق پایانی و با ادامه فشارهای تیم کره‌ای، این داور ژاپنی مجبور شد سه بار به بازیکنان ملبورن کارت زرد نشان دهد.

در نهایت این مسابقه حساس بین دو تیم مدعی صعود از گروه جی مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا، با نتیجه ۲-۱ به سود نماینده استرالیا به پایان رسید.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه