ارسال به دیگران پرینت

کسب و کار | کارآفرینی

کارفرمایان بخوانند: بهترین راهکارها برای ایجاد انگیزه در کارکنان

برای این که در کارکنان انگیزه ایجاد کنید، این بهترین راهکارها برای ایجاد انگیزه در کارکنان را در نظر بگیرید.

کارفرمایان بخوانند: بهترین راهکارها برای ایجاد انگیزه در کارکنان

افراد در شغل‌های اداری در دهه ۱۹۹۰ احتمالاً با پوسترهای انگیزشی آشنا هستند. هر کدام عکسی از مناظر یا فردی را نشان می‌داد که در یک فعالیت چالش برانگیز موفق شده بود. و در پس زمینه آن برخی نقل قول‌های دلپذیر نیز دیده می‌شد. امکان نداشت وارد محل کار شرکتی شوید و یکی از این پوستر‌ها را نبینید. ایجاد کننده‌های این پوسترهای انگیزشی می‌دانستند چگونه از دغدغه‌ای استفاده کنند که بسیاری از مدیران را در شب بیدار نگه می‌دارد. پوسترها مانند گذشته رایج نیست و کارفرمایان دائماً به دنبال راه‌های جدیدی برای افزایش انگیزه هستند. بسیار مهم است که شرکت ها به این چالش رسیدگی کنند، زیرا کارکنان با انگیزه سخت تر کار می کنند، مدیریت کمتری نیاز دارند و نتایج بهتری به دست می آورند. برای این که در کارکنان انگیزه ایجاد کنید، این بهترین راهکارها برای ایجاد انگیزه در کارکنان را در نظر بگیرید.

از بهترین راهکارها برای ایجاد انگیزه در کارکنان؛ تاکتیک های انگیزشی را شخصی کنید

هیچ چیز واحدی وجود ندارد که به همه انگیزه دهد. به همین دلیل است که مدیران باید بیاموزند که چه چیزی هر کارمند را هدایت می کند و به آنان انگیزه زندگی می‌دهد. آن‌ها باید با کارکنان خود در سطح شخصی و به طور جداگانه ارتباط برقرار کنند. پلی ارتباطی به عنوان رهبر، مربی و دوست خود برقرار کنند. با شناخت اعضای تیم، مدیران می‌توانند کشف کنند که چگونه به آن‌ها به عنوان کارمند انگیزه بدهند

مربی – تلاش نکنید همه چیز را کنترول کنید

هیچ چیز به کارمندان نشان نمی‌دهد که مدیر و بخش مدیریت آن ها را ناتوان می‌دانند مگر این که تلاش کنید همه چیز را کنترل کنید. یک مدیر به جای این‌که ریز به ریز همه چیز را کنترل کند باید مسئولیت‌ها را سپرده و نتیجه آن را دریافت کند. این رویکرد می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. وقتی یک رهبر یک مربی فعال است، کارمندان افزایش قابل‌توجهی به کار نشان می‌دهند. انگیزه مربیان ابزارهایی را در اختیار افراد قرار می‌دهند که برای رسیدن به موفقیت نیاز است. و برای انجام کار به آن‌ها اعتماد می‌کنند.

از بهترین راهکارها برای ایجاد انگیزه در کارکنان؛ نشان دادن اعتماد از طریق شفافیت

اهمیت اعتماد در محل کار واقعاً قابل اغراق نیست. مدیران نباید اطلاعات مهم شرکت را از تیم خود دور نگه دارند. بلکه باید با افراد خود به عنوان بزرگسالانی با هوش هیجانی رفتار کنند تا اخبار خوب و بد را مدیریت کنند. چالش ها را به اشتراک بگذارید تا آن‌ها با انگیزه و فکر خود راه حل را پیدا کنند. و موفقیت ها را نیز با آن ها به اشتراک بگذارید تا چیزی برای جشن گرفتن و خوشحالی داشته باشند.

فضای بیشتری به کارکنان بدهید

این که شما کارکنان را محدود به یک فضا می‌کند و برنامه کاری فشرده‌ایی به آن ها می‌دهید، بی انگیزه‌گی ایجاد می‌کند. اگر فرآیند کسب و کار سازمان اجازه می دهد، از برنامه های منعطف استفاده کنید تا به کارکنان آزادی بیشتری بدهید. این یک نجات دهنده برای والدین شاغل است، دانش‌آموزان یا هرکسی که زندگی پرمشغله‌شان به ساعات کاری سازگاری نیاز دارد. اکنون کمی انعطاف‌پذیری می‌تواند منجر به شادی بیشتر کارکنان در بلندمدت شود.

از بهترین راهکارها برای ایجاد انگیزه در کارکنان؛ واگذاری پروژه های خاص

بیشتر کارمندان این شانس را ندارند که موفقیت‌های بزرگ را در کارهای روزمره خود تجربه کنند. بنابراین مدیران باید این فرصت‌ها را فراهم کنند. یک نظرسنجی نشان داد که “وقتی یک کارمند در یک پروژه خاص شرکت می‌کند و برتری می‌یابد. ۲۰ درصد بیشتر احتمال دارد که احساس موفقیت بیشتری داشته باشند.” زمانی که افراد طعم موفقیت را چشیدند، انگیزه بیشتری برای خواستن و دستیابی به موفقیت پیدا می‌کنند.

از پیوندهای تیمی قوی حمایت کنید

برقراری ارتباط عاطفی با یک شرکت دشوار است. اما وقتی با گروه کوچکی از افراد – تیم – ارتباط برقرار می کند، این پیوند می تواند وفاداری تزلزل ناپذیری را القا کند. هر چه یک کارمند بیشتر به تیم خود اهمیت دهد، احتمال بیشتری دارد که برای موفقیت آن تلاش کند. این روابط کاری اغلب به طور طبیعی توسعه می یابند، اما مدیران می توانند با دادن زمان و فرصت به افراد خود برای پیوند با یکدیگر به رشد آنها کمک کنند.

از بهترین راهکارها برای ایجاد انگیزه در کارکنان؛ بینش منحصر به فرد کارکنان را در نظر بگیرید

هیچ کس نمی‌خواهد احساس کند که ایده‌هایش اهمیتی ندارد. به خصوص در محل کار. پیامدهای این امر می‌تواند قابل توجه باشد. در یک نظرسنجی “۳۸ درصد از کارمندان احساس کردند که وقتی رهبران ایده‌های آن‌ها را بدون دلیل رد می‌کنند، تمایل به ابتکار ندارند.” برای مبارزه با این، مدیران باید کارکنان خود را تشویق کنند تا ایده های خود را به اشتراک بگذارند. این استراتژی می تواند راه حل های داخلی برای مشکلات شرکت و فرصت هایی برای رهبران و توانمندسازی افراد شما ارائه دهد.

منابع مورد نیاز کارکنان را در اختیار آن‌ها قرار دهید

شاید فکر می‌کنید خیلی ساده نیست. اما واقعیت این است که بی انگیزه بدون بسیاری از کارمندان به دلیل عدم امکانات کافی در محیط کاری است. اغلب، شرکت‌ها هزاران ساعت را صرف جستجوی افراد با انگیزه می‌کنند بدون این‌که بدانند قبلاً آن‌ها را استخدام کرده‌اند. آن‌ها فقط ابزار یا منابع مورد نیاز برای موفقیت را کم دارند.

از بهترین راهکارها برای ایجاد انگیزه در کارکنان؛ به کار معنی بدهید

انجام کاری که به نظر معنی‌ دار باشد می‌تواند ۴۹ درصد انگیزه بیشتر در کارکنان برای کمک به موفقیت شرکت به وجود آورد. مدیران می‌توانند با ایجاد فرهنگ شرکت حول یک هدف بالاتر، تعامل کارکنان را بهبود بخشند. سپس به کارکنان نشان دهند که چگونه کارشان برای رسیدن به هدف کمک می‌کند.

ارائه اهداف واضح و پاداش های فوری

هنگامی که کارمندان هدف بزرگتری دارند، برای دستیابی به آن به راه های قابل مدیریت نیاز دارند. برای ایجاد انگیزه در کارکنان، مدیران باید اهداف واضح و قابل دستیابی برای کارکنان تعیین کنند. و با دادن جوایز، مسیری گام به گام برای موفقیت فراهم کنند.

از بهترین راهکارها برای ایجاد انگیزه در کارکنان؛ قدردانی را به فرهنگ مبدل کنید

همه روابط سالم (از جمله روابط حرفه ای) بر اساس رفتار متقابل است. هر چه رهبران بیشتر به افراد خود اهمیت دهند، کارمندان بیشتر به رهبران خود و سازمان اهمیت خواهند داد. مهم نیست ابراز قدردانی بزرگ و در مراسمی مجلل اهدا شود. حتی حرکات کوچک، مانند تهیه میان وعده‌های سالم و نوشتن نامه‌های تشکر صمیمانه گاه به گاه، می‌تواند کمک زیادی به شما کند. انگیزه را نمی‌توان اجباری کرد، و هیچ کلید مخفی وجود ندارد که “گنجه انگیزه” پنهان در همه کارمندان را باز کند. اما رهبران می‌توانند با انتخاب‌های روزمره برای ایجاد فرهنگی که به مردم کمک می‌کند تا احساس الهام، انگیزه و رضایت داشته باشند، انگیزه ایجاد کنند.

منبع : خبرنامه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه