ارسال به دیگران پرینت

وزیر بهداشت

موج اُمیکرون در ایران ۷ هزار قربانی گرفت

وزیر بهداشت گفت: موج اومیکرون در ۴ ماه گذشته در آمریکا حدود ۲۰۰ هزار و در آلمان با جمعیت مشابه ایران، حدود ۲۵ هزار قربانی گرفته اما در ایران حدود ۷ هزار نفر در موج اومیکرون جان خود را از دست داده‌اند.

موج اُمیکرون در ایران ۷ هزار قربانی گرفت

بهرام عین اللهی در دیدار اعضای فراکسیون پیشرفت و توسعه جنوب کشور که روز گذشته در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: از نمایندگان به دلیل کار سخت و طاقت فرسای تصویب بودجه 1401 تشکر می‌کنیم. مدیران و معاونین وزارت بهداشت باید مدیر میدانی باشند. بارها گفته ایم که مدیرِ پشت میزنشین نمی‌خواهیم.

 

وی افزود: سال گذشته، پرحادثه ترین سال برای وزارت بهداشت بود. در دوران دفاع مقدس حدود 240 هزار شهید تقدیم انقلاب شد اما در کرونا تاکنون حدود 140 هزار بیمار، جان خود را از دست داده اند و آثار و صدمات کرونا برای وزارت بهداشت در حوزه منابع و دارو به همراه داشت. در شروع به کار ما، روزانه بیش از 700 نفر قربانی و بیش از 50 هزار نفر به کرونا مبتلا می شدند اما با تلاش و مشارکت گسترده مردمی در واکسیناسیون، شاهد کاهش چشمگیر مرگ و میر و دو رقمی شدن آن در اکثر روزها در ماه های اخیر بوده‌ایم.

وزیر بهداشت یادآور شد: موج اومیکرون در 4 ماه گذشته در آمریکا تاکنون حدود 200 هزار و در آلمان با جمعیت مشابه ایران، حدود 25 هزار قربانی گرفته اما در ایران حدود 7 هزار نفر در موج اومیکرون جان خود را از دست داده‌اند که عمده دلیل آن، واکسیناسیون موثری بود که با کمک مردم به خوبی در کشور انجام شد.

 

عین اللهی با اشاره به سابقه حضور خود در اردوهای جهادی در مناطق محروم کشور، تاکید کرد: محرومیت را در مناطق مختلف کشور دیده‌ایم و این محرومیت ها فراوان و وظیفه ما است که در جهت رفع آنها تلاش کنیم. یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت، مقابله با پرداخت‌های غیرمتعارف پزشکی است و این خط قرمز ما است.

 

وی تاکید کرد: افزایش پوشش بیمه همگانی یکی از مهمترین برنامه‌‌های دولت است که مجلس نیز در این زمینه اعتباراتی در نظر گرفته است. امسال حتما همه افراد فاقد پوشش بیمه باید تحت پوشش قرار گیرند و اقداماتی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران آغاز شده است.

 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تلاش و هدف ما این است که ظرفیت و صندلی های پزشکی و دستیاری، مورد استفاده قرار گیرد. قبلا کل ظرفیت پُر نمی‌شد چون ضوابط، قانون و برنامه‌ها، مشکلاتی داشتند به عنوان نمونه در مقطع تخصصی، دانشجویان باید در سه گروه آزمون می‌دادند و فقط حق انتخاب 10 رشته را داشتند و بسیاری از ظرفیت‌ها، خالی می ماند. سال گذشته از 4 هزار ظرفیت دستیاری، هزار صندلی خالی مانده بود که با تغییرات و برنامه ریزی هایی که کردیم، تکمیل ظرفیت را اعلام و 250 صندلی دیگر، پُر شد اما امسال با تغییراتی که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی اعمال کرده ایم، امیدواریم که ظرفیت‌ها، خالی نماند.

 

عین اللهی گفت: مشکلات نیروی انسانی به ویژه در مناطق بومی از طریق نیروهای بومی برطرف می‌شود چراکه در آن مناطق، ماندگار هستند و وزارت بهداشت در این زمینه، برنامه های جامعی دارد.

 

وی اظهار داشت: سه قرارگاه از جمله قرارگاه جمعیت، تقویت شبکه بهداشت و نیز دارو را در وزارت بهداشت راه اندازی و بر حل مشکلات و تقویت این سه حوزه، تمرکز کرده‌ایم.

 

منبع : راهبرد معاصر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه