ارسال به دیگران پرینت

سهام عدالت | سود سهام عدالت

جاماندگان سهام عدالت بخوانند؛ تکلیف آنها تعیین شد!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد ۲۰ میلیون نفر از افراد واجد دریافت سهام عدالت، سهام به آنها واگذار نشده است.

جاماندگان سهام عدالت بخوانند؛ تکلیف آنها تعیین شد!

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از واگذاری سهام عدالت به ۵۰ درصد از ۲۰ میلیون نفر جاماندگان سهام عدالت خبر داد و گفت: ۱۸ تا ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور، مشمول سهام عدالت هستند یا می‌توانند باشند. اما این سهام را دریافت نکرده‌اند و دولت باید اقدام به واگذاری سهام عدالت به آنها کند.

به گفته وی، پیشنهاد ما این است که این کار بر اساس اولویت‌بندی انجام شود و اولویت هم با افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و رزمندگان میسر است.

پورابراهیمی تصریح کرد: قرار است آیین‌نامه اجرایی این موضوع، هرچه سریع‌تر تهیه شود و ضوابط و دستورالعمل‌های مربوطه را نیز، وزارت اقتصاد تدوین کند تا روند واگذاری در سال جدید هرچه زودتر آغاز شود.

حدود ۲۰ میلیون نفر سهام عدالت دریافت نکرده اند

حدود ۲۰ میلیون نفر از افراد جامعه که واجد دریافت سهام عدالت هستند، به هر دلیلی جامانده‌اند و این سهام به آنها واگذار نشده است. همچنین، حدود دو میلیون و ۳۰۰هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، فاقد سهام عدالت هستند و این افراد نیز باید تعیین تکلیف شوند.

 
 

لازم به ذکر است که موضوع ثبت‌نام از مشمولان جدید سهام عدالت، توسط کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری است و باید منتظر ماند و دید خروجی تصمیمات نمایندگان در این کمیسیون چیست و تحت چه شرایطی و در چه زمانی ثبت‌نام از مشمولان جدید و جاماندگان سهام عدالت صورت می‌گیرد.

در صورتی که کار ثبت‌نام از سهامداران عدالت به ثمر برسد و آغاز شود، اعضای جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که سهام عدالت ندارند، در اولویت دریافت این سهام قرار می‌گیرند.

همچنین بر اساس متن الحاقی به بند الف؛ دولت موظف است از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه‌های (١) و (٢) ماده (٢) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب ٢۵ خردادماه ١٣٨٧ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، نسبت به واگذاری سهام عدالت به مددجویان جامانده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، مددجویان سازمان بهزیستی کشور و تمامی افرادی که از سهام عدالت برخوردار نشده‌اند، اقدام کند.

 

 

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ایرج لطفی فتح. ابادی ارسالی در

      من سهام عدالت نداشتم فرار بود. 150هزار. تومان به. کسانی تعلق. بگیره که. سهام عدالت ندارن و متاسفانه برای من واریز نشد برای تعین تکلیف. چه باید. کرد

    • ناشناس ارسالی در

      شوهرم و بچه هام سهام عدالت ندارن براشون 150هزار تومن واریز نشده.... یارانه میعشتی هم به ما نمیدن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه