ارسال به دیگران پرینت

دانشمندان | تاریخ شروع حیات | موجودات

کشف جدید دانشمندان درباره تاریخ شروع حیات روی زمین

گروهی از دانشمندان می گویند چندین فسیل از سال 2008 زندگی را نشان می دهد صدها میلیون سال زودتر از آنچه قبلاً تصور می شد روی زمین وجود داشت. این یافته ها می تواند به ما در کشف حیات فرازمینی در سیارات دیگر کمک کند.

 کشف جدید دانشمندان درباره تاریخ شروع حیات روی زمین

گروهی از دانشمندان می گویند چندین فسیل از سال 2008 زندگی را نشان می دهد صدها میلیون سال زودتر از آنچه قبلاً تصور می شد روی زمین وجود داشت. این یافته ها می تواند به ما در کشف حیات فرازمینی در سیارات دیگر کمک کند.

دانشمندان دانشگاه کالج لندن (UCL) در مطالعه ای ادعا می کنند که قدمت این فسیل ها به سال 2008 باز می گردد. 3.75 تا 4.2 میلیارد سال برآورد می شود. اگر دانشمندان بر این باورند که این فسیل‌ها منشأ بیولوژیکی دارند، درک ما از تکامل حیات روی زمین کاملاً تغییر خواهد کرد. به عبارت دیگر، تاریخ شروع حیات میکروبی روی زمین باید تقریباً باشد 300 میلیون سال پیش از زمانی که قبلا گفته شد تغییر کرده است.

این یافته به این معنی است که اولین موجودات شناخته شده فقط کمی جوانتر از خود زمین هستند. بنابراین، جستجوی حیات فرازمینی می تواند شرایط مختلفی را پیدا کند. محققان در مقاله ای که در مجله Science Advances منتشر شده است، می گویند که این فسیل ها در منطقه ای در شمال کبک در کانادا آنها پیدا کرده اند.

2008 فسیل بررسی

این فسیل ها برای اولین بار در سال 2008 توسط پروفسور UCL Dominic Papino کشف شد. مطالعات اولیه که نتایج آن در مطالعه ای منتشر شده در سال 2017 منتشر شد، نشان داد که نشانه ای از فرآیندهای بیولوژیکی در این فسیل ها دیده می شود. با این حال، برخی از دانشمندان بر این باور بودند که این الگوها می تواند توسط فرآیندهای زمین شناسی بوجود آمده است.

زمین میزبان یک اکوسیستم میکروبی بزرگ است

پاپینو و همکاران اکوسیستم میکروبی متنوع روی زمین اولین خبر را بدهید. این اکوسیستم ممکن است در سیارات دیگر از جمله مریخ نیز وجود داشته باشد.

اکنون محققان نه تنها شواهد بیشتری برای حمایت از نظریه خود منتشر کرده اند، بلکه بر این باورند که یافته های جدید آنها ادعای مخالفان را در مورد امکان فرآیندهای زمین شناسی در این فسیل ها رد می کند. آنها در مطالعات خود از تکنیک های جدید استفاده کردند و نمونه ای را بررسی کردند که از نظر اندازه بزرگتر است و دارای ساختاری ساقه مانند است که می توان بدون آن توضیح داد. موجودات زنده مشکل خواهد بود.

محققان می گویند مطالعات جدید نشان داده است که الگوهای روی این فسیل ها تحت تأثیر فعالیت هستند. میکروب های آهن خوار ایجاد شده است؛ میکروب هایی که امروزه در آن وجود دارند چاه های حرارتی آنها در کف دریا زندگی می کنند. برخی از محققان قبلاً معتقد بودند که چاه های گرما می توانند اولین مکان برای رشد حیات در زمین باشند، زیرا گرما و مواد مغذی را برای زندگی میکروبی فراهم می کنند. بنابراین اکنون زمان آن رسیده است که به دنبال حیات میکروبی در چاه های گرما در سیارات دیگر نیز باشیم.

 

منبع : تابان وبکو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه