ارسال به دیگران پرینت

رژیم صهیونیستی:

شورای امنیت برای بررسی درگیری‌ها در قدس تشکیل جلسه می‌دهد

منابع خبری بین‌المللی امروز دوشنبه گزارش داده‌اند شورای امنیت سازمان ملل متحد فردا (سه‌شنبه) برای بررسی درگیری‌های اخیر در قدس تشکیل جلسه خواهد داد. حملات و یورش‌های نظامیان اسرائیلی به مسجدالاقصی که از جمعه آغاز شده تا امروز ادامه داشته است.

شورای امنیت برای بررسی درگیری‌ها در قدس تشکیل جلسه می‌دهد

منابع خبری بین‌المللی امروز دوشنبه گزارش داده‌اند شورای امنیت سازمان ملل متحد فردا (سه‌شنبه) برای بررسی درگیری‌های اخیر در قدس اشغالی تشکیل جلسه خواهد داد.

حملات و یورش‌های نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی که از جمعه آغاز شده تا امروز ادامه داشته است. خبرنگار المیادین نیز بامداد امروز گزارش داد که شهرک‌نشینان تحت حمایت نیروهای اشغالگر قدس به این مسجد یورش بردند.

هزاران فلسطینی در سرزمین‌های مختلف اشغالی روزها است که علیه اشغالگری قیام کرده‌اند؛ حالا اشغالگران با افزایش تدابیر امنیتی و تعداد نظامیان خود، به دنبال تامین امنیت شهرک‌نشینان و تداوم یورش‌ها به مسجد الاقصی هستند.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه