ارسال به دیگران پرینت

امام جمعه رشت:

فقر، گرانی، فساد، سیل و سلطه ظالمان امتحان الهی است

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی امام جمعه رشت گفت: فقر، گرانی، زلزله، سیل، فساد، سلطه ظالمان و … به نوعی امتحان است و انسان باید بداند چگونه با امتحان‌های الهی مواجه شده و از آن خارج شود.



 فقر، گرانی، فساد، سیل و سلطه ظالمان امتحان الهی است

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: فقر، گرانی، زلزله، سیل، فساد، سلطه ظالمان و … به نوعی امتحان است و انسان باید بداند چگونه با امتحان‌های الهی مواجه شده و از آن خارج شود.

حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، روز پانزدهم ماه مبارک رمضان در شبستان مصلای رشت در تفسیر آیه‌های ۱۰ و ۱۱ سوره احزاب با اشاره به ترجمه این آیه‌ها اظهار کرد: “(یاد آرید) وقتی که (در جنگ احزاب) لشکر کفار از بالا و زیر بر شما حمله ور شدند و آنگاه که چشم‌ها حیران شد و جان‌ها به گلو رسید و به وعده خدا گمان‌های مختلف بردید (مومنان حقیقی به وعده حق و فتح اسلام خوش گمان و دیگران بد گمان و ترسان بودند)” و “در آنجا مؤمنان امتحان شدند و (ضعیفان در ایمان) سخت متزلزل گردیدند”.

وی به جمعیت ۱۰ هزار نفری لشکر کفار در مقابل سپاه ۳ هزار نفری مسلمانان در جنگ احزاب اشاره کرد و افزود: دو گروه به خدا گمان داشتند و نخستین آن منافقان و بیماردلان بودند که منافقان عقیده داشتند مردم مدینه دیگر به استیصال می‌رسند اما گروه دوم مومنان بودند که گمان حسن و خوب داشتند و می‌پنداشتند خدا به طور قطع نصرت را از آن آنها خواهد کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسلمانان در جنگ احزاب امتحان و آزمایش شدند، خاطرنشان کرد: این سنت خداست که همه انسان‌ها باید امتحان شوند تا مومن از کافر و منافق جدا شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، آزمایش و امتحان تمام انسان ها را سنت الهی خواند و بیان کرد: خدا مومن را می‌آزماید و در این راستا هر انسانی که بخواهد به مقام معنوی برسد باید از امتحان‌های الهی سربلند بیرون آید.

وی، امتحان را سنت جاری خدا بر انسان و جوامع بشری عنوان کرد و گفت: فقر، گرانی، زلزله، سیل، فساد، سلطه ظالمان و … به نوعی امتحان است و انسان باید بداند چگونه با امتحان‌های الهی مواجه شده و از آن خارج شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: مومن همواره باید امیدوار به رحمت الهی و خوف از خدا باشد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بی ارسالی در

      در دوره دولت روحانی . فقرو گرانی عذاب الهی بود

    • ناشناس ارسالی در

      آقای فلاحتی .فقر و گرانی وفساد در جامعه علت آن فقط سوء مدیریت مسئولان است .خداوند بزرگ به انسان عقل و چشم ودست وپا داده و کتاب قرآن را هم برای راه راست و درست راهنمایی کرده است این انسانها هستند که از قانون خدا تبعیت نمی‌کنند و خداوند هیچگاه سر به سر انسانها نگذاشته چون قدرت انسان در مقابل خداوند هیچ است پس خطاهای خودمان را با امتحان الهی به گردن خدا اندازیم.خودمان مقصریم

    • ناشناس ارسالی در

      امتحان الهی فقط برای ما رعیت است شما استثنا هستید

    • نینا ارسالی در

      بخش بزرگی از این امتحان الهی را شماها بوجود آوردید. برای اینکه جاهل به امور حکومت داری و توسعه و پیشرفت مملکت هستید نه سواد کافی داریدو نه تجربه و نه عمل. پس آنچه که به وقوع پیوسته ناشی از عملکرد حضرات است. وفسق وجور فساد هم در ایران سازماندهی شده است که دست سران در آن مشاهده می‌شود. رها کنید مردم دیگر حرف امثال شما را به آب بینی بزی نمی‌خرد.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه