ارسال به دیگران پرینت

با حکم دکتر رئیسی؛

دکتر کاظم فروتن به عنوان دبیر شورای عالی جمعیت منصوب شد

رئیس جمهور در حکمی، دکتر سید کاظم فروتن را به سمت دبیر شورای عالی جمعیت منصوب کرد.

دکتر کاظم فروتن به عنوان دبیر شورای عالی جمعیت منصوب شد

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در اجرای تبصره ۲ بند «ب» ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با عنایت به سوابق و تجارت ارزنده دکتر سید کاظم فروتن، وی را به عنوان دبیر شورای‌ عالی جمعیت منصوب کرد.

 

رئیس جمهور در این حکم آورده است: انتظار می‌رود با اتکال به خداوند متعال، تشریک مساعی اعضای محترم آن ستاد و بهره‌مندی از کلیه ظرفیت‌های موجود با ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و مجموعه‌های مرتبط، مجدانه در اجرای دقیق قانون جمعیت بکوشید.

 

دکتر رئیسی، همچنین تصریح کرده است: توفیقات آن جناب را در انجام شایسته وظایف محوله در قانون جمعیت، تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و به‌ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، از درگاه خداوند مسألت می‌کنم.

 

دکتر فروتن، دارای دکتری پزشکی و متخصص رشته اورولوژی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و عضویت در هیئت علمی و دانشیار رشته تخصصی اورولوژی در دانشگاه شاهد، فعالیت در حوزه خانواده و جمعیت، قائم مقامی دبیر شورای گسترش معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان، تألیف چند عنوان کتاب در حوزه خانواده، تأسیس نخستین کلینیک (درمانگاه) جامع سلامت خانواده در کشور، فعال نمونه کشوری در حوزه ازدواج، تأسیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران را در سوابق خود دارد.

 

او که از سال ۷۵ به‌طور تخصصی در حوزه خانواده و جمعیت فعال است، سوابقی مانند تأسیس رشته تخصصی خانواده و سلامت جنسی در مقطع دکتری، تأسیس گروه پژوهشی سلامت خانواده، راهنمایی و هدایت تخصصی طرح‌های متعدد علمی و فرهنگی در حوزه خانواده و جمعیت و برگزاری سمینار‌ها و همایش‌های تخصصی در این حوزه را دارد.

 

سه سال سابقه حضور در دفاع مقدس و بهداری جنگ، قائم مقامی شورای گسترش معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شاهد، از دیگر سوابق این فعال نمونه کشوری در حوزه خانواده و جمعیت است.

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه