ارسال به دیگران پرینت

پلیس تورنتو | قتل خانواده ۴ نفره مسلمان | تیراندازی

تیراندازی بسوی نمازگزاران در تورنتوی کانادا

بر اثر تیراندازی به سوی نمازگزاران در تورنتو کانادا چندین تن از نمازگزاران زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

تیراندازی بسوی نمازگزاران در تورنتوی کانادا

دیوید رایدزیک، سخنگوی پلیس تورنتو اعلام کرد در یک حادثه تروریستی که بامداد روز شنبه رخ داد پنج تن از نمازگزاران مسجد «ابوبکر صدیق» در منطقه «اسکاربرو» زخمی شدند.

براساس گزارش الجزیره سخنگوی پلیس تورنتو در این خصوص گفت:حوالی ساعت ۱ بامداد به وقت محلی یک یا چند فرد ناشناس از درون یک خودروی در حال حرکت به سمت نمازگزارانی که از مسجد خارج می‌شدند، تیراندازی و چند نفر را زخمی کردند.

او در ادامه تایید کرد حال مجروحین وخیم نبوده و سه نفر پس از درمان از بیمارستان مرخص شده و روند درمان دو نفر دیگر نیز ادامه دارد.

ندیم شیخ، عضو هیئت مدیره انجمن مسلمانان اسکاربرو با تایید این حادثه گفت: ما خواستار «دستگیری و تحویل فوری» مهاجمین به دستگاه قضایی هستیم.

 برخی کارشناسان تایید کردند این قبیل حوادث در پی سیاست‌های دولت کانادا در رابطه با موضوعات امنیت ملی و اسلام هراسی طی دو دهه گذشته در ارتباط است. چندی پیش نیز یک جوان ۲۰ ساله کانادایی با زیر گرفتن یک خانواده ۴ نفره مسلمان در شهر «لندن» استان «آنتاریو» کانادا، آنان را به قتل رساند.

مجلس عوام کانادا بعد از این اقدام تروریستی تحت فشار قرار گرفته و تنها به تصویب یک طرح «غیرالزام‌آور» بسنده کرد. طبق آن طرح دولت کانادا تنها می‌بایست نشست‌هایی را با موضوع اسلام هراسی و بررسی عوامل آن برگزار می‌کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه