ارسال به دیگران پرینت

کرونا در مازندران

افزایش سه برابری ابتلا به کرونا در مازندران

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان خبرداد و گفت: در هفته ای که گذشت میزان ابتلا به کرونا در استان نسبت به ۲هفته قبل حدود سه برابر افزایش یافته است.

افزایش سه برابری ابتلا به کرونا در مازندران

دکتر سیمین بابایی روز شنبه در گفت و گو  افزود: در حال حاضر روند ابتلا به بیماری کرونا در استان مازندران یک روند صعودی و رو به رشد است که باید با افزایش میزان واکسیناسیون این  بیماری را کنترل کرد.

وی ادامه داد:با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر آغاز آموزش حضوری مدارس و دانشگاه‌ها تزریق واکسن برای جلوگیری از ابتلا بسیار حائز اهمیت است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه عمده نگرانی علوم پزشکی مازندران  شیوع بیماری کرونا در مدارس استان است،ادامه داد: در حال حاضر تمرکز ما باید بر روی مدارس باشد و رصد واکسیناسیون دانش آموزان برای کنترل  ویروس کرونا باید در اولویت قرار گیرد.

 وی استقبال دانش آموزان از تزریق واکسن را بسیار کم توصیف کرد و گفت: متاسفانه در مدارس هیچ اجباری  برای تزریق واکسن دانش آموزان وجود ندارد و تاکنون  فقط حدود ۳۰ درصد از سنین ۵ تا ۱۲ ساله استان مازندران  بر علیه کرونا واکسینه شدند.

دکتر بابایی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران این آمادگی را  دارد که به صورت فعال با حضور در مدارس برای دانش آموزان، معلمان و با تشکیل تیم سیار واکسیناسیون در شهرها  و همچنین واکسیناسیون درب منزل برای تمامی شهروندان واکسن تزریق نماید.

وی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن موثرترین راه کنترل بیماری کووید ۱۹ است توضیح داد:آمارهای جهانی نشان می دهد که در کشورهایی که آمار واکسیناسیون بالاتر بوده میزان مرگ و میز کاهش یافت و از این رو تاکید دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر تزریق  کامل دزهای واکسن کرونا برای جامعه هدف است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین به آمار حدود ۶۰ درصدی دز سوم واکسن کرونا نیز اشاره کرد و گفـت: برای کنترل بهتر ویروس کرونا تزریق دز سوم واکسن باید به بالای ۸۰ درصد برسد تا نگرانی ها از شیوع دوباره این بیماری کاهش یابد.

وی به مطالعات انجام شده توسط این دانشگاه در بین شهروندان اشاره کرد و گفت: براساس این مطالعات بیشترین علت  عدم استقبال از تریق دز سوم واکسن کرونا  ترس از عوارض واکسن بوده است در حالیکه‌این ترس به هیچ وجه شاخص علمی ندارد و می تواند ناشی از تبلیغات بدون پایه علمی مخالفین واکسن باشد.

 بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که روز گذشته منتشر شد  تعداد مناطق نارنجی کرونایی ‎مازندران از یک به سه شهرستان افزایش یافت و رنگ آبی کرونایی نیز بار دیگر از مازندران خارج شد.

در حال حاضر بنابر آخرین ارزیابی وزارت بهداشت از وضعیت کرونایی این استان یک شهرستان در وضعیت قرمز ، چهار شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۷ شهرستان در وضعیت زرد قرار  گرفتند.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تعداد مجموع بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته  به ۱۹۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۶۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه