ارسال به دیگران پرینت

در واکنش به اقدامات خصمانه غرب؛

روسیه از اخراج 18 دیپلمات اروپایی خبر داد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در اقدامی تلافی جویانه 18 عضو هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا را از خاک این کشور اخراج می کند.

روسیه از اخراج 18 دیپلمات اروپایی خبر داد

روسیه اعلام کرد ۱۸ نفر از کارکنان نمایندگی اتحادیه اروپا در مسکو را در طی اقدام تلافی جویانه اخراج می‌کند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اعلام این خبر تأیید کرد امروز جمعه، «مارکوس ایدر» رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا در این کشور را احضار کرده و اعتراض شدید مسکو را به اقدام غیرقابل توجیه این اتحادیه در پنجم آوریل برای اخراج ۱۹ عضو نمایندگی دائم روسیه در اتحادیه اروپا و نامطلوب خواندن آنها، به او ابلاغ کرد.

بر اساس این بیانیه، طرف روسی اتحادیه اروپا را مسئول تخریب سیستماتیک ساختار گفتگوها و همکاری‌های دوجانبه دانست که طی دهه‌های اخیر ساخته شده است و بر لزوم پایبندی قاطع اتحادیه اروپا به کنوانسیون وین درباره روابط بین المللی تأکید کرد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه تأکید شد: به عنوان اقدامی تلافی جویانه در واکنش به اقدامات غیردوستانه اتحادیه اروپا، ۱۸ کارمند نمایندگی اتحادیه اروپا در روسیه عناصر نامطلوب هستند و باید در اسرع وقت خاک روسیه را ترک کنند.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: مقامات مقدونیه شمالی تصمیم گرفتند ۶ دیپلمات روس را «عنصر نامطلوب» اعلام کنند و دیپلمات‌های روس باید ظرف «پنج روز آینده» این کشور را ترک کنند.

این اقدامات بخشی از دور جدید «جنگ سفارتخانه‌ها» بین مسکو و غرب است، چرا که آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا و برخی از شرکای آنها حدود ۳۰۰ دیپلمات روسی را از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو از ۲۴ فوریه گذشته در اوکراین تا کنون اخراج کرده اند. روسیه نیز متعهد شد که این اقدامات بی پاسخ نخواهد ماند و به برخی از آنها پاسخ مشابهی داده است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه