ارسال به دیگران پرینت

سرگذشت یار قدیمی

نوکیا 1100 برایتان حرف ها دارد

گوشی‌های نوکیا را به یاد دارید که چراغ قوه داشتند و زمانی هر کسی دوست داشت یکی از آن‌ها را داشته باشد؟ درباره نوکیا 1100 که سخن به میان می‌آید همه‌ی ما خاطراتمان زنده می‌شوند. این مدل با صفحه‌ی سفید رنگ خود شب‌های خیلی‌ها را روشن نگاه داشته است. دیجی قلم امشب شما را با خودش به گذشته خواهد برد و برایتان از سرگذشت این مدل پر طرفدار نوکیا خواهد گفت.

نوکیا 1100 برایتان حرف ها دارد

گوشی‌های نوکیا را به یاد دارید که چراغ قوه داشتند و زمانی هر کسی دوست داشت یکی از آن‌ها را داشته باشد؟ درباره نوکیا 1100 که سخن به میان می‌آید همه‌ی ما خاطراتمان زنده می‌شوند. این مدل با صفحه‌ی سفید رنگ خود شب‌های خیلی‌ها را روشن نگاه داشته است. دیجی قلم امشب شما را با خودش به گذشته خواهد برد و برایتان از سرگذشت این مدل پر طرفدار نوکیا خواهد گفت.

پس اگر علاقه مند هستید و می‌خواهید غرق در شگفتی‌های این گوشی شوید با دیجی رو همراه شوید.

دیجی قلم؛ سرگذشت یار قدیمی، نوکیا 1100 برایتان حرف ها دارد

سرگذشت نوکیا 1100

کمپانی نوکیا مدت زمانی پادشاه دنیای گوشی‌های موبایل بود و به همین دلیل بیشتر افراد از گوشی‌های این برند خاطرات زیادی دارند. یکی از مشهورترین آن‌ها 1100(1101،1108) بود که در نهایت سادگی در زمان خودش از محبوبیت بالایی برخوردار بود.

از سال 2003 یعنی زمان معرفی این گوشی تا توقف تولید آن بیش از 250 میلیون عدد از این مدل به فروش رسید و توانست لقب پر فروش ترین گوشی در جهان را از آن خود کند و به درخشش خود در دنیای فناوری بیفزاید.1100 زمانی وارد بازار شد که گوشی‌هایی با صفحه‌هایی رنگی و قابلیت‌های بسیار مدرن‌تر موجود بودند ولی این محصول با طراحی ساده و زیبا و امکاناتی معمولی توانست همه‌ی آن‌ها را کنار بزند.

جالب است که بدانید این گوشی در کشورهایی که هنوز کامل از امکانات ارتباطی گوشی‌های موبایل پشتیبانی نمی‌کردند محبوبیت بیشتری پیدا کرد، زیرا بیشتر مردمان به دنبال ارسال و دریافت پیامک و برقراری تماس‌های تلفنی بودند. نوکیا 1100 در مرکز طراحی نوکیا در کالیفرنیا طراحی شد و پتنت آن توسط طراح بلغارستانی-آمریکایی، Dimitre Mehandjiysky به ثبت رسید.

دیجی قلم؛ سرگذشت یار قدیمی، نوکیا 1100 برایتان حرف ها دارد

ویژگی های نوکیا 1100

  • یکی از مهمترین قابلیت‌های این مدل چراغ قوه بود که با نگه داشتن دکمه C و یا در زمان قفل بودن گوشی با دوبار فشار دادن می‌شد آن را روشن کرد. (از طریق منوها نیز می‌توان این کار را کرد)
    1100 دارای 36 زنگ بود که همگی ما با صداهایشان آشنا هستیم.
    طراحی و قرارگیری دکمه‌های این گوشی کاملاً نو و جدید بودند و بسیاری از کابران به این نوع چینش علاقه مند شدند.
    گوشی در رنگ‌های آبی، نارنجی، مشکی، آبی تیره، زرد، قرمز، سبز و صورتی روانه‌ی بازار شد و این تنوع رنگی در آن زمان کاملاً حرکتی انقلابی محسوب می‌شد.
    این گوشی در اصل برای کشورهای در حال توسعه ساخته شده بود و از مقاومت بالایی داشت. برای مثال کیبورد 1100 ها عمر طولانی داشتند.
    از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به توانایی ذخیره 50 پیام (25 صندوق ورودی و 25 صندوق خروجی)، انواع زنگ‌های هشدار، تایمر، ماشین حساب، توانایی ذخیره 50 شماره تلفن، بازی نظیر مار 2 و قابلیت ساخت زنگ‌های تلفن شخصی سازی شده.

دیجی قلم؛ سرگذشت یار قدیمی، نوکیا 1100 برایتان حرف ها دارد

نوکیا 1100 با ظاهری ساده توانست دل بسیاری از ایرانیان را به‌دست بیاورد و تا مدت‌ها حتی در حال حاضر نیز ممکن است برخی از هموطنان ما از این گوشی استفاده کنند. شما چطور؟ آیا از این گوشی استفاده کرده‌اید؟ خاطرات خود را با ما و دیگر دوستان دیجی رو به اشتراک بگذارید.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه