ارسال به دیگران پرینت

سازماندهی گروه‌های کاری و درسی در واتس‌اپ با قابلیت جدید

این سرویس پیام رسان که امکان ارسال پیامهای رمزنگاری شده را عرضه می‌کند و حدود دو میلیارد کاربر دارد، اعلام کرد قابلیت "کامیونیتیز" هم رمزنگاری سر به سر خواهد بود.

سازماندهی گروه‌های کاری و درسی در واتس‌اپ با قابلیت جدید

واتس‌اپ سرگرم آزمایش قابلیت جدیدی به نام "کامیونیتیز" (Cummunities) برای سازماندهی گروه‌ها در ساختارهای بزرگتری است که می‌تواند توسط محل‌های کار یا مدارس استفاده شود.

ویل کت‌کارت، مدیر واتس‌اپ گفت: این قابلیت گروه‌ها را که به ۲۵۶ کاربر محدود می‌شوند، زیر چترهای بزرگتری گرد می‌آورد که در آنها مدیران می‌توانند پیامها را به جامعه‌ای از هزاران نفر ارسال کنند.

کت کارت در مصاحبه با رویترز با اشاره به سرویس اسلک سلزفورس یا تیمز مایکروسافت به عنوان نمونه‌های ارتباطی قابل مقایسه، گفت: این قابلیت به گروه‌هایی متمرکز است که بخشی از زندگی کاربران در ارتباطات خصوصی هستند. در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای دریافت پول برای این قابلیت جدید که به صورت بتا آزمایش شده است، وجود ندارد اما احتمال عرضه قابلیتهای اشتراکی برای سازمانها در آینده وجود دارد.

این سرویس پیام رسان که امکان ارسال پیامهای رمزنگاری شده را عرضه می‌کند و حدود دو میلیارد کاربر دارد، اعلام کرد قابلیت "کامیونیتیز" هم رمزنگاری سر به سر خواهد بود.

واتس‌اپ با موارد سوءاستفاده نظیر ارسال پیام انبوه و انتشار اطلاعات نادرست و نفرت پراکنی دست و پنجه نرم می‌کند. مدیر واتس‌اپ گفت: کاربران قادر نخواهند بود برای کامیونیتیزهای مختلف در واتس‌اپ جست و جو کنند و این پیام رسان از ابزارهای ضد سوءاستفاده و حفاظتهایی مانند محدودیت فوروارد یا بازارسال پیام، برای قابلیت جدید استفاده می‌کند.

واتس‌اپ اعلام کرد پیش از عرضه قابلیت "کامیونیتیز"، تغییراتی در قابلیت گروه‌ها صورت خواهد گرفت و این پیام‌رسان امکان حذف پیامهای دردسرساز هر عضوی را برای مدیر گروه فراهم می کند و امکان تماس صوتی برای حداکثر ۳۲ نفر عرضه کرده و اشتراک گذاری فایل را به دو گیگابایت افزایش می دهد. همچنین امکان واکنش با ایموجی به پیام‌ها را اضافه می کند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت مِتا پلتفرمز (شرکت مادر واتس‌اپ) اعلام کرد قابلیت "کامیونیتیز" در ماه‌های آینده عرضه خواهد شد. شرکت مِتا قابلیتهای پیام رسانی عمومی را برای فیس بوک، مسنجر و اینستاگرام می سازد.

مِتا همچنین در راستای تمرکز فزاینده به حریم خصوصی، قصد دارد رمزنگاری سر به سر را در سایر سرویسهای پیام رسان اپلیکیشن‌های خود بسازد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه