ارسال به دیگران پرینت

داعش

داعش جدید از دل گروهک انحرافی الصرخی در عراق سر برآورد

یک گروه ناشناس اما وفادار به گروه تروریستی داعش، با «محمود الصرخی» سرکرده گروه منحرف الصرخی اعلام بیعت کرد.

داعش جدید از دل گروهک انحرافی الصرخی در عراق سر برآورد

این گروه در ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «گروه بیعت و توحید در عراق» به نشانه وفاداری به گروه تروریستی داعش، با سرکرده گروه منحرف الصرخی اعلام بیعت کرد؛ گروهی که چند روز پیش‌، خطیبان آن در مساجد خود خواستار تخریب قبور ائمه اطهار (علیهم السلام) شدند.

در این ویدئو، یک نفر که نقاب زده و سرتاپا سیاه پوش است و چهار نفر هم به همین ترتیب پشت سر او قرار گرفته‌اند، به نشانه وفاداری به «ابوابراهیم القرشی» سرکرده به هلاکت رسیده گروه تروریستی داعش، با «شیخ الصرخی» اعلام بیعت می‌کند.

این گروه اعلام می‌کند که در شرایط جنگ و صلح و همچنین در زمینه عقیده و ایمان با سرکرده گروه منحرف الصرخی بیعت می‌کند.

نیروهای آمریکایی مدعی هستند که ابو ابرهیم القرشی سرکرده گروه تروریستی داعش در جریان محاصره محل اقامتش توسط یک یگان از نیروهای آمریکایی در سوم فوریه گذشته (۱۴ بهمن ۱۴۰۰) در خاک سوریه با انفجار انتحاری به حیات خود پایان داد. 

گروه بیعت و توحید در عراق که به تازگی اعلام موجودیت کرده در بین گروه‌های تروریستی موجود، ناشناخته است و هنوز معلوم نیست که حجم این گروه از حیث نیرو و میزان تهدید آمیز بودن آن علیه امنیت ملی عراق چقدر است.

دستگاه‌های امنیتی عراق تاکنون درباره این گروه تروریستی جدید توضیحی نداده‌اند.

گروه منحرف الصرخی اخیرا با دعوت به ویران کردن مراقد و عتبات مقدسه، موجی از خشم و اعتراضات را در میان شیعیان عراق دامن زد امری که موجب شد تا شیعیان عراق در اقدامی خودجوش، دفاتر این گروه منحرف را در تمامی استان‌های جنوب و مرکز به علاوه بغداد به آتش کشیده و مراکز فرقه آن‌ها را ویران کنند.

این گروه منحرف برخود برچسب تشیع می‌زند اما برخی صاحب‌نظران عراقی، فراخوان برای ویران کردن مراقد و عتبات مقدسه را سرآغاز تلاش‌های سازماندهی شده برای ایجاد خشونت و فتنه انگیزی در میان شیعیان دانسته‌اند.

«شیخ ابو نور الکربلایی» یکی از برجسته‌ترین خطبای منابر حسینی در وقت حاضر در عراق در واکنش به فتنه اخیر گروه منحرف الصرخی هشدار داد که اگر جلوی این فتنه گرفته نشود، به زودی در روزهای آینده، خودروهای بمب‌گذاری شده در دل شهرهای شیعه نشین عراق، شیعیان را به قتل خواهند رساند.

وی در آخرین سخنرانی‌اش که از او در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای منتشر شده، گروه منحرف الصرخی را نشانه‌هایی از احتمال شکل‌گیری داعش مدعی شیعی بودن دانسته و بر ضرورت برخورد جدی دستگاه‌های امنیتی و الحشدالشعبی با این گروه‌های منحرف تاکید کرده است.

در ادامه اعتراضات وسیع شیعیان عراق به گروه منحرف الصرخی که خواهان ویران کردن مراقد و عتبات مقدسه شده بود، نیروهای امنیتی ۲۹ عضو این گروهک را دستگیر کردند و همزمان، حکم قضایی بازداشت سرکرده آن نیز صادر شد.

اما صاحب‌ نظران عراقی معتقدند که در ورای این هیاهوها، هدف همه این فتنه‌های پیاپی که هر روز شیعیان عراق را درگیر می‌کند، انحراف انظار از طرح‌هایی خطرناک و سرگرم کردن توده شیعیان به مسائل حاشیه ای است.

«کریم بدر» کارشناس معروف عراقی در جدیدترین ویدئویی که از خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده معتقد است که هدف تمام این فتنه‌ها، منحرف کردن نگاه‌ها و افکار عمومی از طرح‌های خطرناکتری مانند پروژه «مشرق جدید» است.

بدر، فتنه الصرخی را که با واکنش تند شیعیان مواجه شد در مقایسه با طرح مشرق جدید که می‌کوشد عراق را به رژیم صهیونیستی مرتبط کند و نفت جنوب را از این طریق، به سرقت ببرد، ناچیز خوانده است.

او تاکید کرده است: تحریک گروه منحرف صرخی یک طرح سازمان یافته و مدیریت شده، تنها با هدف فتنه سازی و گمراه کردن است و گرنه این گروه کوچک منحرف، هرگز قادر نیست که به مراقد و عتبات مقدسه تعرض کند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه