ارسال به دیگران پرینت

کرونا در جهان

افزایش شدید شمار مبتلایان به کرونا در جهان

بر اساس اعلام محققان، در سال جاری موارد شناخته شده ویروس کرونا افزایش شدیدی داشته است.

افزایش شدید شمار مبتلایان به کرونا در جهان

 به گفته محققان، در سال جاری تاکنون افزایش شدیدی در موارد شناخته شده کووید ۱۹ وجود داشته است، که از ۳۰۰ میلیون در اوایل ژانویه به ۴۰۰ میلیون در اوایل فوریه و نیم میلیارد در حال حاضر رسیده است.

مدیسن نت گزارش داد، اما بسیاری از کشورها آزمایش‌های رسمی را کاهش داده اند، بنابراین تعداد واقعی عفونت‌ها تقریباً به طور قطع بسیار بیشتر است.

«علی مقداد»، اپیدمیولوژیست از دانشگاه واشنگتن، گفت: «کاهش آزمایش‌های رسمی خطرناک است زیرا اگر آزمایش نکنید، نمی‌دانید به چه سویه‌ای مبتلا هستید.»

مقامات سازمان بهداشت جهانی اخیراً از کشورهای آفریقایی خواستند آزمایش و ردیابی مبتلایان را تقویت کنند و تاکید کردند برخی از کشورهای قاره آمریکا باید واکسیناسیون و آزمایش را افزایش دهند.

چنین هشدارهایی باعث نشده است که بسیاری از کشورها در طی دو ماه از زمانی که تعداد مبتلایان در جهان از مرز ۴۰۰ میلیون نفر گذشته است، اقدامات احتیاطی خود را به طور کامل متوقف کنند.

اما هرگونه بازگشت به حالت عادی با گسترش سریع زیرسویه اومیکرون موسوم به BA.۲، تهدید می‌شود.

محققان گزارش دادند که تعداد موارد جدید گزارش شده در سراسر جهان در هر روز حدود ۳۲ درصد کمتر از دو هفته پیش است و به طور میانگین در هفته گذشته حدود ۱.۱ میلیون مورد در روز گزارش شده است. و تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا نسبت به دو هفته قبل ۲۳ درصد کمتر است و به طور میانگین در هفته گذشته ۳۸۰۰ نفر در روز در سراسر جهان جان خود را از دست داده اند.

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مدارس ایران مملو از کرونا است ولی اعلام نمی کنند

    • ناشناس ارسالی در

      مدارس مملو از دانش اموزان کروناست

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه