ارسال به دیگران پرینت

کاخ سفید:

انفجار در ناو جنگی روسیه ضربه بزرگی به مسکو است

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید وقوع انفجار در ناو جنگی نیروی دریایی روسیه موسوم به "مسکوا" را ضربه بزرگی به مسکو دانست. مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: اوکراینی ها شب گذشته با ما در تماس بودند و گفتند که ناو روسیه را با موشک های ضد کشتی هدف قرار داده اند. درحال حاضر ما ظرفیت تایید مستقل این حمله را نداریم، اما بدون شک نحوه وقوع این حادثه یک ضربه بزرگ به روسیه است.

انفجار در ناو جنگی روسیه ضربه بزرگی به مسکو است

 جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید وقوع انفجار در ناو جنگی نیروی دریایی روسیه موسوم به "مسکوا" را ضربه بزرگی به مسکو دانست.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی در خصوص انفجار در این کشتی گفت که این حادثه یا به خاطر بی کفایتی خدمه و یا حمله موفق اوکراینی ها رخ داده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید افزود: اوکراینی ها شب گذشته با ما در تماس بودند و گفتند که ناو روسیه را با موشک های ضد کشتی هدف قرار داده اند. درحال حاضر ما ظرفیت تایید مستقل این حمله را نداریم، اما بدون شک نحوه وقوع این حادثه یک ضربه بزرگ به روسیه است.

سالیوان ادامه داد: این پیشرفته ترین کشتی روسیه است و اکنون آنها مجبور شده ان آسیب جدی در آن را تایید کنند. آنها مجبور بوده اند بین دو روایت یکی را انتخاب کنند. اول اینکه دلیل این حادثه بی کفایتی بوده و دوم اینکه به این ناو حمله شده است. در هر صورت نتیجه خوبی برای آنها نیست.

مقامات اوکراینی ادعا کرده اند با یک موشک ضد کشتی موسوم به نپتون این ناو را هدف قرار داده اند و باعث غرق شدن آن شده اند.

مقامات اوکراینی مدعی شدند که موشک های هدایت شونده ضد کشتی مستقر در ساحل، به مسکوا که از مقر ناوگان دریای سیاه در سواستوپل کریمه عملیات می‌کرد، اصابت کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رزم‌ناو پرچمدار نیروی دریایی این کشور موسوم به «مسکوا» غرق نشده و انفجارها در آن متوقف شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع روسیه روز پنج‌شنبه در این زمینه تاکید کرد: منبع آتش در این کشتی مهار شده، هیچ شعله‌ای وجود ندارد و انفجار مهمات متوقف شده است.

بنا به گزارش تاس، ناو مسکوا در سال ۱۹۸۲ به نیروی دریایی شوروی اضافه شد و یکی از سه رزمناو موشک هدایت شونده کلاس اسلاوا است. دو اسلاوای دیگر مارشال اوستینوف و واریاگ هستند که در مدیترانه فعالیت می‌کنند.

مسکوا نخستین کشتی جنگی روسیه نیست که در طول نبرد ۵۰ روزه اوکراین آسیب دیده است.

پیش از این گزارش شده بود که یک کشتی دیگر روسی در نزدیکی بندر بردیانسک اوکراین پس از حمله نیروهای اوکراینی غرق شد.

آتش‌سوزی این کشتی جنگی در نهایت به یک کشتی تجاری در بندر بردیانسک آسیب رساند و باعث خسارت شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه