ارسال به دیگران پرینت

ایالات متحده

ذخایر موشک‌های ضد تانک جاولین آمریکا رو به اتمام است+ویدئو

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی مستقر در واشنگتن در گزارشی ادعا کرد که در پی فرستادن شمار قابل توجهی از موشک‌های ضد تانک جاولین از سوی آمریکا برای اوکراین، ذخایر ایالات متحده برای استفاده احتمالی از این تجهیزات توسط نیروهای خودش رو به اتمام است.

ذخایر موشک‌های ضد تانک جاولین آمریکا رو به اتمام است+ویدئو

‍ ذخایر موشک‌های ضدتانک آمریکا هم رو‌ به اتمام است!

مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی مستقر در واشنگتن در گزارشی ادعا کرد که در پی فرستادن شمار قابل توجهی از موشک‌های ضد تانک جاولین از سوی آمریکا برای اوکراین، ذخایر ایالات متحده برای استفاده احتمالی از این تجهیزات توسط نیروهای خودش رو به اتمام است.

بر اساس گزارش مارک کانسیان، مشاور ارشد برنامه امنیت بین‌المللی در این مرکز، پر کردن انبارهای ایالات متحده با سلاح‌های جدید نیز سال‌ها طول خواهد کشید.

نیروهای اوکراینی از موشک‌های ضد تانک جاولین که توسط غول‌های دفاعی آمریکا یعنی لاکهید مارتین و ریتیان ساخته شده، برای نابودی تانک‌های روسی استفاده می‌کنند و به این ترتیب آنچه را که قبل از جنگ یک مزیت قاطع برای روسیه تصور می‌شد، از بین برده‌اند. 

مارک کانسیان در این گزارش هشدار داده که پنتاگون باید مراقب کاهش ذخایر خود باشد زیرا این تجهیزات برای نیروهای آمریکایی در هر درگیری پیش بینی نشده‌ای بسیار مفید خواهد بود.

او نوشت: «ایالات متحده برای انواع درگیری‌های احتمالی جهانی که ممکن است علیه کره شمالی، ایران یا خود روسیه باشد به این ذخایر نیاز دارد. اگر میزان این ذخایر بسیار پایین بیایند، آنگاه این پرسش برای برنامه‌ریزان نظامی پیش خواهد آمد که آیا می‌توان نقشه‌های جنگی را اجرا کرد یا خیر.»

حجم ویدیو: 3.08M | مدت زمان ویدیو: 00:00:34
منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه