ارسال به دیگران پرینت

جوکر | عصر جدید

برنامه جوکر هماهنگ شده بود! عصر جدید چی؟

اگر از همان ابتدا این توقع را در بیننده بوجود نمی آوردند هیچ اشکالی نداشت ولی این تصور از خلال حرف‌ها و عکس العمل‌های شرکت کننده ها و بالطبع سازندگان برنامه شکل گرفته است

برنامه جوکر هماهنگ شده بود! عصر جدید چی؟

برنامه جوکر یکی از برنامه‌های ارائه شده در پلتفرم‌های نمایش خانگی است که بعد 3 ماه از آغاز پخش آن با استقبال نسبتا خوبی از طرف مخاطب مواجه شده است. سازنده برنامه احسان علیخانی است.

فصل آخر (پنجم) برنامه جوکر با حضور محمدرضا علیمردانی، امیرحسین صدیق، حامد آهنگی، سیروس میمنت، علی اوجی، مجید واشقانی، علیرضا مسعودی (علی مشهدی) و مهران غفوریان، در حالی پخش شد که رفتار متفاوت سایر اعضای گروه با علی مشهدی و واکنش های سرد و گیج کننده‌ی او، سبب شد که مخاطبان احساس کنند مشکلی میان او و سایر اعضای گروه وجود دارد.

اما حامد آهنگی، محمدرضا علیمردانی، علی اوجی و مجید واشقانی در لایو اینستاگرامی مشترکی، توضیح دادند که دلیل این رفتار و واکنش‌های متفاوت، به این خاطر بوده که همگی آنها از یک هفته قبل، هماهنگ بودند و برای برنامه تمرین کرده بودند اما علی مشهدی یک شب قبل از ضبط به گروه اضافه شده و هیچ تمرین و آگاهی درباره برنامه جوکر نداشته است.

 از آن طرف هم علی مشهدی نیز در ویدیویی از خود که در حرم امام رضا (ع) منتشر کرد، در تکمیل صحبت همکارانش، گفت: «همه بچه‌ها دوستان من هستند همه ما جمع می‌شویم که در این شرایط لبخندی روی لب شما بیاوریم. بچه‌ها از یک هفته قبل با هم هماهنگ بودند. قرار بود سیدجواد رضویان در آن گروه باشد اما مشکلی برایش به وجود آمد و نتوانست بیاید و من به جایش رفتم و ...»

چی شد؟ برای برنامه تمرین کرده‌اند؟ از یک هفته قبل با هم هماهنگ شده‌اند؟ پس چرا در هر برنامه شرکت کننده ها به گونه ای حرف می زنند که انگار اولین مواجهه آنها با همدیگر در همین لحظه است که با چمدان وکوله وارد استودیو ضبط برنامه می شوند؟

چرا موقعی که رو به دوربین توضیح می دهند می گویند مثلا من دیدم فلان شخص آمد گفتم که دیگر باختم آخر من نسبت به اون آدم حساسم، همین که نگاهش می کنم خنده‌ام می گیرد! یا حتی در یک برنامه یکی از شرکت کننده ها گفت من اگر می دانستم فلان کس در این برنامه هست شرکت نمی کردم و ...

اگر سازندگان از همان ابتدا این توقع را در بیننده بوجود نمی آوردند هیچ اشکالی نداشت ولی این تصور از خلال حرف‌ها و عکس العمل‌های شرکت کننده ها و بالطبع سازندگان برنامه شکل گرفته است.

بعد از این سخنان و لایو شرکت کننده های فصل پنجم چه بخواهیم و چه نخواهیم، تا حدودی قضاوت نسبت به فضای برنامه جوکر عوض می‌شود و تماشاگر احساس نوعی مغبونی را دارد.

از طرف دیگر در هفته گذشته برنامه عصر جدید شبکه 3 احسان علیخانی هم یک اتفاق نادر را تجربه کرد آن هم این که از میان تماشاگران سالن کسی را دعوت کردند که آواز بخواند و کاملا اتفاقی شخصی بر روی سن آمد که بسیار حرفه‌ای آواز خواند و همه از داوران و تماشگران سالن تا بیننده های تلویزیون مات و مبهوت توانایی و استعداد این شخص شدند. در فضای مجازی بحث بر سر اینکه این اتفاق از قبل هماهنگ شده بوده یا خیر، موضوع داغی بود.

با توجه به این که سازنده هر 2 برنامه احسان علیخانی است، بعد از شنیدن این لایو درباره علی مشهدی و ... این شائبه در ذهن شکل می گیرد که احتمال دارد آن اتفاق عصر جدید هم تمرین شده و با هماهنگی باشد.

احتمالا افرادی خواهند گفت خوب معلوم است که باید برای برنامه سازی تمرین کنند و یا هماهنگی انجام دهند، دوباره تاکید می‌کنم این اتفاقات هیچ اشکالی ندارد تا زمانی که ادعای پشت آن حرف دیگری دیگری نباشد و بعدتر پی ببریم آنچه فکر می کردیم نبود و ...

مهمترین قضیه این است اگر فرم و چهارچوبی برای برنامه‌ات تعیین کردی حواست به آن باشد که از ابتدا تا آخر برنامه به آن وفادار بمانی و اگر به دلیل یک اتفاق و به شکلی ناخواسته یا شانسی جزئیاتی غیر از ادعای برنامه فاش شود حق بدهید که مخاطب هم از این قضیه ناراضی باشد.

مراقب باشید که اعتماد مخاطب را از دست ندهید.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه