ارسال به دیگران پرینت

وزارت بهداشت:

غربالگری جنین و ثبت آن در سامانه های وزارت بهداشت ممنوع نشده است

در وزارت بهداشت، سامانه خاصی بر اساس ماده ۵۴ قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت در حال طراحی است و درخواست غربالگری، فرآیند انجام آن، نتیجه تصویربرداری(سونوگرافی) و آزمایشات مربوط به غربالگری در این سامانه باید ثبت شود.

غربالگری جنین و ثبت آن در سامانه های وزارت بهداشت ممنوع نشده است

 مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره نامه ای با عنوان "حذف غربالگری جنین از سامانه های الکترونیک"، توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر سید حامد برکاتی اظهار داشت: این نامه به استناد تبصره ۳ ماده ۵۳ و ماده ۵۴ قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت تنظیم شده است. بر اساس این قانون، غربالگری و ثبت آن در سامانه های وزارت بهداشت نه تنها ممنوع نشده بلکه در ماده ۵۴ بر آن تاکید هم شده است.

وی افزود: در وزارت بهداشت، سامانه خاصی بر اساس ماده ۵۴ قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت در حال طراحی است و درخواست غربالگری، فرآیند انجام آن، نتیجه تصویربرداری(سونوگرافی) و آزمایشات مربوط به غربالگری در این سامانه باید ثبت شود.

برکاتی این را هم گفت که نامه نگاری مذکور برای سطح یک ارائه خدمات و سامانه های مربوط به آن بوده است. بر اساس قانون، درخواست غربالگری آنومالی های جنینی با عنایت به شرایط خاص آن در سطح یک ارائه خدمات بهداشتی قابل ارائه نیست و حتما درخواست غربالگری باید توسط متخصصین انجام شود و آیین نامه اجرایی نیز درهمین راستا تهیه شده است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه