ارسال به دیگران پرینت

جام جهانی ۲۰۲۲

مقام قطری: نمایش نمادهای همجنسگرایی برای حفظ امنیت هواداران ممنوع است

عبدالعزیز عبدالله الانصاری، مقام اجرایی جام جهانی قطر تاکید کرد هواداران همجنس‌گرا حق ندارند پرچم و نمادهای خود را در این کشور به نمایش بگذارند

مقام قطری: نمایش نمادهای همجنسگرایی برای حفظ امنیت هواداران ممنوع است

تماشاگران همجنسگرا می‌توانند مسابقات جام جهانی 2022 را در قطر ببینند اما حق ندارند نمادها و پرچم خود را به نمایش بگذارند.

طرفداری | عبدالعزیز عبدالله الانصاری، مقام اجرایی جام جهانی 2022 در مصاحبه با آسوشیتدپرس، شرایط حضور هواداران همجنسگرا در این کشور را اعلام کرد. الانصاری گفته حضور این هواداران در کشور قطر مانعی ندارد اما آن‌ها اجازه نخواهند داشت فعالیت‌های تبلیغی انجام دهند:

 اگر یک هوادار همجنس‌گرا نماد و پرچم خود را نمایش دهد، آن را از او خواهم گرفت. این کار به این خاطر نیست که می‌خواهم به او توهین کنم بلکه چنین کاری برای حفاظت از این هوادار است. اگر من این کار را نکنم، ممکن است کس دیگری به این هوادار حمله کند. به این هوادار خواهم گفت خواهش می‌کنم این پرچم را نمایش ندهید. 

الانصاری، مدیر بخش همکاری بین‌المللی و رییس کمیته ملی مبارزه با تروریسم قطر، ادامه داد: 

هواداری که می‌خواهد دیدگاه خود درباره وضعیت همجنس‌گرایی را ابراز کند، باید جایی این کار را انجام دهد که این عمل پذیرفته باشد. ما باید متوجه شویم هواداری که بلیت جام جهانی دارد، برای تماشای مسابقه فوتبال به قطر آمده نه برای تظاهرات یا نمایش یک عمل سیاسی که در ذهنش دارد. یک فرد همجنس‌گرا می‌تواند فوتبال‌ها را در قطر تماشا کند. این خوب است اما برای نمایش گرایش‌های خود به قطر نیایید و به کل جامعه توهین نکنید. 

 این مقام قطری به این دسته از هواداران اطمینان داده حضور آن‌ها در کشور قطر، خطری برایشان ایجاد نخواهد کرد:

 هواداران همجنس‌گرا می‌توانند با یک‌دیگر اتاق بگیرند و این مایه نگرانی ما نیست. ما این‌جا هستیم تا تورنمنت جام جهانی را مدیریت کنیم. بگذارید فراتر از این نرویم و درباره چیزهای شخصی که بین این افراد اتفاق می‌افتد، صحبتی نکنیم. ما نمی‌توانیم قوانین را تغییر دهیم. نمی‌توانیم برای 28 روزِ جام جهانی، در دین تغییری ایجاد کنیم.

او در پایان روی مجاز نبودن نمایش نمادهای همجنسگرایانه در کشورش تاکید کرد: 

 حضور همجنس‌گراها در قطر، یعنی آن‌ها اقلیت هستند. ما باید پیش از بروز مشکل جدی، اقدام‌های پیشگیرانه و کنترل‌کننده انجام دهیم. اگر کسی به هواداری حمله کند، من باید مداخله کنم و شاید دیر شود.  

مجازات همجنس‌گرایی در کشور قطر، اعدام است

منبع : طرفداری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه