ارسال به دیگران پرینت

سید مجید موسوی:

واکسیناسیون اتباع غیرایرانی علیه بیماری سرخک در گناوه آغاز شد

گناوه- مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: واکسیناسیون اتباع غیر ایرانی سنین ۹ ماهه تا ۳۰ سال علیه بیماری سرخک از ۲۳ فروردین‌ماه در گناوه آغاز شد.

واکسیناسیون اتباع غیرایرانی علیه بیماری سرخک در گناوه آغاز شد

سید مجید موسوی اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از راه کارهای اصلی پیشگیری و کنترل بیماری سرخک ایمن‌سازی گروه‌های هدف و شناسایی و درمان به‌موقع افراد مبتلا، آموزش و جداسازی آن‌ها است و نظر به اینکه موارد سرخک به دلیل ورود مهاجران افغانی به کشور افزایش یافته است، جهت پیشگیری و ابتلاء و انتشار احتمالی بیماری سرخک در جامعه، واکسیناسیون اتباع غیر ایرانی ۹ ماهه تا ۳۰ ساله بدون توجه به سابقه واکسیناسیون در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است.

مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تصریح کرد: حدود ۴ هزار و ۷۰۰ اتباع غیر ایرانی در سنین ۹ ماه تا ۳۰ سال در سامانه الکترونیک سلامت ثبت است که برای این گروه سنی واکسن MMR و MR تزریق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق رصد و پایش واکسیناسیون کودکان زیر ۵ سال از سامانه‌های الکترونیکی سلامت، بالغ بر ۹۵ درصد از کودکان شهرستان گناوه واکسینه شده‌اند و کودکانی که به دلایل مختلفی واکسیناسیون آن‌ها به تأخیر افتاده است، توسط مراقبین سلامت و بهورزان پیگیری شده‌اند.

مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه یادآور شد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون پنج مورد مشکوک به سرخک در شهرستان گناوه شناسایی شده است که خوشبختانه در موارد نمونه‌گیری شده مورد مثبتی مشاهده نشده است.

موسوی با بیان علائم بیماری سرخک شامل تب، آبریزش بینی، سرفه، التهاب چشم. بروز دانه‌های قرمز رنگ پوستی است و والدین با بروز هرگونه علائم به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت و خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه