ارسال به دیگران پرینت

هلال احمر | هلال احمر و امداد و نجات | عفاف و حجاب | دفاع مقدس

ورود هلال احمر به موضوع عفاف و حجاب | دبیرکل هلال‌احمر: بر اساس حساسیت و علاقه خود در حوزه عفاف و حجاب تلاش می‌کنیم؛ به اعتبار کافی برای اجرای طرح‌های کلان در این حوزه نیاز داریم

یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه فعالیت هلال‌احمر در حوزه عفاف و حجاب، مطلوب و تلاش آن، سازنده و ساماندهی شده است، گفت:‌ به تعریف واحد از حجاب و همچنبن فرهنگ‌سازی در این زمینه نیاز داریم.

ورود هلال احمر به موضوع عفاف و حجاب | دبیرکل هلال‌احمر: بر اساس حساسیت و علاقه خود در حوزه عفاف و حجاب تلاش می‌کنیم؛ به اعتبار کافی برای اجرای طرح‌های کلان در این حوزه نیاز داریم

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه فعالیت هلال‌احمر در حوزه عفاف و حجاب، مطلوب و تلاش آن، سازنده و ساماندهی شده است، گفت:‌ به تعریف واحد از حجاب و همچنبن فرهنگ‌سازی در این زمینه نیاز داریم.

یعقوب سلیمانی در جلسه کارگروه عفاف و حجاب هلال‌احمر که با حضور نمایندگان وزارت کشور تشکیل شد، گفت:‌ هلال‌احمر براساس حساسیت و علاقه خود در حوزه عفاف و حجاب تلاش می‌کند اما علاوه بر وحدت رویه، فرهنگ سازی و یکصدایی، به اعتبار کافی برای اجرای طرح‌های کلان در این حوزه نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه حضور جوانان با شور و شوق خدمت در پایگاه‌های هلال‌احمر تداعی‌گر سنگرهای دفاع مقدس است، افزود: امدادگران هلال‌احمر با عشق و علاقه و ایثار به مردم خدمت می‌کنند که این ظرفیت بزرگی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به حساب می‌آید.

ابلاغ شیوه نامه گسترش فرهنگ حجاب به مجموعه هلال احمر

همچنین محمد گلفشان، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر و مسئول کارگروه عفاف و حجاب جمعیت هلال‌احمر نیز در این جلسه به تشریح مهمترین اقدامات مجموعه در حوزه عفاف و حجاب در یک سال گذشته و هفته عفاف و حجاب پرداخت و گفت: کارگروه کشوری جمعیت در این حوزه تشکیل، همچنین شیوه‌نامه "گسترش فرهنگ عفاف و حجاب" نیز تهیه و به تمام مجموعه هلال‌احمر ابلاغ شد.

گلفشان به اقدامات مشترک استان‌ها در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: در هفته عفاف و حجاب در مجموع در سال گذشته ۲۸۰ کارگاه آموزشی در سراسر کشور برپا شد و با مشارکت فعال ۱۶ استان، ۵۹۰۰ نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

وی افزود: آسیب‌شناسی جوانان و نوجوانان، زن؛ خانواده و اشتغال، زندگی فعال، فرزند پروری و تربیت فرزند سالم و .. از جمله سرفصل‌های دوره‌های آموزشی در هلال‌احمر بوده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در خصوص آسیب‌شناسی حوزه عفاف و حجاب هم گفت: نبود یا ضعف اجرایی برخی قوانین، عدم اختصاص زمان و منابع انسانی لازم در این خصوص، عدم نگاه سیستماتیک به موضوع و عدم توجه به عنصر خانواده، نبود بودجه و نظارت‌های مستقیم از جمله مشکلات موجود در این حوزه است.

بر اساس اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، مهدوی رئیس تیم بازرسی کننده از هلال‌احمر هم در این جلسه تاکید کرد: ظرفیت‎های بسیار خوبی در هلال‌احمر وجود دارد همچون حضور جوانان و داوطلبان که در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بسیار اثرگذار خواهد بود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      با وارد کردن این دروس در هلال احمر مطمئن هستم هلال احمر از حالت مردمی تضعیف میشود

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه