ارسال به دیگران پرینت

ویروس کرونا

هلال احمر: ۱۱۲ میلیون دز واکسن کرونا وارد ایران شد

این میزان واکسن از زمان آغاز واکسیناسیون عمومی علیه کرونا تاکنون وارد کشور شده است.

هلال احمر: ۱۱۲ میلیون دز واکسن کرونا وارد ایران شد

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به مشارکت فعال این نهاد در مقابله با انتشار ویروس کرونا گفت: تاکنون بیش از ۱۱۲ میلیون دز واکسن کرونا توسط هلال احمر وارد ایران شده است. 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر؛ محمدحسن قوسیان مقدم در نشست هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان کرمان در بم افزود: این میزان واکسن از زمان آغاز واکسیناسیون عمومی علیه کرونا تاکنون وارد کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر کرمان یکی از جمعیت های قوی کشور است تصریح کرد: دلیل توانمندی‌های این جمعیت وجود مدیریت توانمند، هیات مدیره و مجمع همراه در این استان است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه در موقوفات جمعیت هلال احمر رفسنجان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: مدیریت موقوفات این شهرستان به صورت تیمی انجام می شود و با توجه به مسائل شرعی و قانونی در تفویض اختیار این موقوفات به مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان محدودیت داریم. 

 

وی با اشاره به اینکه مراکز درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر با نظم و قوانین خاصی مدیریت می شود خاطرنشان کرد: کرمان جزو معدود استان هایی محسوب می شود که دارای سه داروخانه است. 

 

وی اظهار کرد: هلال احمر در کرمان جزو جمعیت های قوی است و این مهم به علت تعامل و همکاری خیلی خوب بین مدیران اجرایی استان کرمان شکل گرفته است.  

قوسیان مقدم با اشاره به فرارسیدن سالگرد زلزله بم گفت: هلال احمر استان کرمان در عملیات امدادونجات آسیب دیدگان خیلی خوب درخشیده است. 
 
وی اظهار داشت: ساختمان و بناهای بسیار مهمی توسط صلیب سرخ و هلال احمر در بم ساخته شد که جا دارد از متولیان احداث این ساختمان ها تجلیل کرد. 

وی با اشاره به فعالیت خانه های هلال تصریح کرد: کرمان بیش از پنج هزار منطقه روستایی دارد که انتظار می رود نزدیک به ۲ تا سه هزار خانه هلال در روستاهای این استان راه اندازی شود.

 
 

کرونا | امیکرون | آمریکا | واکسیناسیون | آفریقای جنوبی | کودکان

کمتر از یک‌ماه برای مقابله با "اومیکرون" زمان داریم | تصمیم‌گیری درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان

عضو کمیته علمی کرونا با بیان "کمتر از یک‌ماه برای مقابله با "اومیکرون" زمان داریم" از تصمیم‌گیری درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان زیر ۱۲ سال خبر داد.

کمتر از یک‌ماه برای مقابله با "اومیکرون" زمان داریم | تصمیم‌گیری درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان
 

دکتر داوود پیام طبرسی درباره تزریق واکسن کرونا به افراد زیر 12 سال اظهار داشت: در کمیته واکسیناسیون کرونا تصمیم بر این بوده است که واکسیناسیون زیر 12 سال نیز شروع شود؛ بسیاری از کشورهای دیگر نیز در موج "اومیکرون" تصمیم گرفته‌اند با توجه به شدت درگیری، کودکان را نیز واکسینه کنند اما تصمیم‌گیری نهایی منوط به نظر وزارت بهداشت است.

چه واکسنی به کودکان تزریق می‌شود؟

 

وی درباره نوع واکسن کرونایی که به کودکان تزریق خواهد شد، افزود: به‌احتمال زیاد واکسن‌های خارجی و وارداتی به کودکان تزریق شود زیرا واکسن‌های ایرانی کرونا هنوز مجوز مصرف عمومی برای کودکان را نگرفته‌اند.

 

کمتر از یک‌ماه برای مقابله با اومیکرون فرصت داریم

 

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تأکید بر لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد بالای 18 سال، بیان کرد: ما کمتر از یک‌ماه برای مقابله با سویه اومیکرون فرصت داریم و بنابراین باید زودتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون گروه هدف اقدام کنیم.

 

تفاوت علائم بالینی اومیکرون با سایر گونه‌های کرونا

عضو کمیته علمی کرونا درباره تفاوت علائم بالینی سویه اومیکرون با سایر گونه‌های ویروس کرونا نیز گفت: تاکنون تفاوت فاحشی در علائم بالینی دیده نشده است اما با توجه به این‌که در مناطقی که سویه اومیکرون گسترش پیدا کرده افراد جوان‌تر بیشتر درگیر شده‌اند؛ علائم، خفیف‌تر و شامل تب، بدن‌درد، درد مفاصل و سایر علائم سرماخوردگی بوده است اما برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر به زمان بیشتری نیاز داریم.

 

سویه اومیکرون نوع جهش‌یافته‌ای از ویروس کروناست که که نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد و به‌دلیل سرایت‌پذیری بالا، بسیاری از کشورها را درگیر موج جدیدی از بیماری کرده است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه