ارسال به دیگران پرینت

نماینده مجلس :

صیانت، سفارش بیرون از مجلس بود

نوری قزلجه گفت : اکثر نمایندگان مجلس با طرح فعلی صیانت مخالف هستند و زمانی موافق طرح می‌شوند که اصلاحات در آن صورت بگیرد. در شرایط فعلی که مشکلات زیاد معیشتی و اقتصادی داریم، متاسفانه زمان و انرژی زیادی برای این طرح هدر شد.

صیانت، سفارش بیرون از مجلس بود

نوری قزلجه گفت : اکثر نمایندگان مجلس با طرح فعلی صیانت مخالف هستند و زمانی موافق طرح می‌شوند که اصلاحات در آن صورت بگیرد. در شرایط فعلی که مشکلات زیاد معیشتی و اقتصادی داریم، متاسفانه زمان و انرژی زیادی برای این طرح هدر شد.

بعد از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره طرح صیانت از فضای مجازی، از کمیسیون مشترک خارج و برای رسیدگی و بررسی به صحن علنی ارجاع داده شد اما همچنان این نگرانی وجود دارد که در صحن هم رای بیاورد؛ چه اینکه روز گذشته در جلسه غیرعلنی مجلس به رای گذاشته شد و ۱۲۰ نماینده مجلس با بازگشت این طرح به صحن علنی موافقت کردند. روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت: «اگر این رای نمایندگان مبنا قرار بگیرد، بررسی و تصویب این طرح در جلسه علنی مجلس انجام خواهد شد و مردم این امکان را خواهند داشت تا از نقطه نظرات موافقان و مخالف طرح مطلع شوند.

علاوه بر مخالفت افکار عمومی با اصل این طرح، یکی دیگر از مخالفت‌ها این بود که برخی نمایندگان حامی این طرح با استناد به اصل ۱۸۵، بررسی این طرح را به کمیسیون مشترک واگذار کردند و بر این اساس رای اعضای کمیسیون مبنای تصویب طرح قرار گرفت و نه رای همه نمایندگان مجلس.» غلامرضا نوری قزلجه درباره آخرین وضعیت طرح صیانت توضیح داده است.

نوری قزلجه نماینده بستان آباد آذربایجان شرقی می‌گوید: با توجه به اتفاقاتی که در کمیسیون افتاد و کارهای خلاف و غیرقانونی رخ داد، مجلس تصمیم گرفت طرح صیانت را از کمیسیون مشترک بگیرد و وارد صحن علنی کند. موافقان و مخالفان این موضوع در صحن صحبت کردند تا اختیاری که به کمیسیون مشترک برای طرح صیانت داده بودند را پس بگیرند و به صورت یک طرح عادی بررسی شود و همه نمایندگان بتوانند نظراتشان را در این باره بگویند. ولی به شخصه اعتقادم این است که اکنون فرصت خیلی خوبی ایجاد شده است تا اگر دولت که نکته‌ای در این خصوص دارد، به صورت لایحه به این موضو ورود کند. البته نه با این نکاتی که این طرح داشت، بلکه با دید بهتر و بازتر، به نحوی که به نفع مردم باشد و برای مردم و کاربران مشکلاتی را ایجاد نکنند.

وی ادامه داد: وقتی قرار شد طرح به صحن بیاید و همانند سایر طرح‌ها بررسی شود، اعضای کمیسیون مشترک مخالفت زیادی داشتند و می‌گفتند ما به صورت تخصصی در حال بررسی این طرح هستیم. کسانی که موافق برگشت طرح به صحن بودند هم معتقد بودند که کمیسیون تخصص و علم کافی برای بررسی این موضوع ندارند. اعضای کمیسیون می‌گفتند این طرح بیش از ۶۰ ماده دارد، ولی زمانی که آن را روی کارتابل دیدیم، ۲۰ ماده بیشتر نبود لذا با همه این اوضاع، تصمیم بر برگشت به صحن علنی بود.

نوری با بیان اینکه نکات پر ایراد که باعث نگرانی مردم از این طرح شده بود، حذف شده است، گفت: با این شرایطی که طرح صیانت دارد، بعید می‌دانم که بخواهد این طرح رای بیاورد. ولی اگر اصلاح شود و مواردی که به ضرر مردم است و برای جامعه مشکل ساز می‌شود، حذف شود، امکان رای‌آوری آن وجود دارد. اما از نظر بازه زمانی بعید است که دیگر این طرح به زمان بررسی برسد، چون همانند یک طرح عادی قرار است بررسی شود و در صف طویل و شلوغ طرح‌ها قرار دارد و بعید است به این زودی‌ها نوبت به این طرح برسد.

این نماینده مجلس می‌گوید اکثر نمایندگان مجلس با طرح فعلی صیانت مخالف هستند و زمانی موافق طرح می‌شوند که اصلاحات در آن صورت بگیرد. در شرایط فعلی که مشکلات زیاد معیشتی و اقتصادی داریم، متاسفانه زمان و انرژی زیادی برای این طرح هدر شد، ولی خب خداراشکر حل شد و اکنون نمایندگان موافق طرح صیانت امیدوارم به دنبال حل مسائل و مشکلات اصلی کشور بروند. اگر هم قرار است برای فضای مجازی قانون بنویسند، یک قانون جامع و بدون ایراد و مشکل بنویسند. قانون‌های سفارشی از بیرون مجلس دچار چنین سرنوشت‌هایی می‌شود. پشت پرده این طرح‌ها نشان داده‌اند که چه کسانی هستند. در ابتدا اصلا نمایندگان از این طرح اطلاعی نداشتند و حتی حاضر به دفاع از آنهم نبودند که در آن موقع برخی از بیرون از مجلس آمدند و گفتند ما این را طراحی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر جلوی این طرح را نمی‌گرفتیم تبدیل به قانون می‌شد و برای مردم و کشور مشکلات متعددی را ایجاد می‌کرد. با آمدن این طرح به صحن، همین روزها صدای حرص و جوش و اعتراض همین موافقان و طراحان اصلی این طرح هم درخواهد آمد. مردم مطمئن باشند در مقابل چنین طرح هایی ایستادگی خواهیم کرد.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه