ارسال به دیگران پرینت

زندگی مشترک | زندگی مشترک موفق | رابطه زناشویی

نشانه های خطرناکی که شما را به سمت جدایی سوق میدهد

زنان و مردانی که به دنبال زندگی مشترک خوب و عاشقانه هستند باید بدانند عشق در زندگی نیاز به مراقبت دارد و زوجین نباید با رفتارهای غلط آن را تخریب کنند.

نشانه های خطرناکی که  شما را به سمت جدایی سوق میدهد

زنان و مردانی که به دنبال زندگی مشترک خوب و عاشقانه هستند باید بدانند عشق در زندگی نیاز به مراقبت دارد و زوجین نباید با رفتارهای غلط آن را تخریب کنند.

این نشانه‌ها یعنی حال رابطه‌ شما و همسرتان خوب نیست!

بسیاری از زوجین با عشق ازدواج می کنند اما نمی دانند حفظ عشق در زندگی مشترک مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی نیاز به مراقبت و رعایت یک سری اصول و قوانین دارد. متأسفانه بسیاری از زوجین با رفتار اشتباه خود سبب می شوند، رابطه عاشقانه و شاد آنها پس از مدتی تبدیل به رابطه ای سرد و شکست خورده شود.

دعوا نکردن

وقوع اختلاف نظر و در نتیجه بحث و مشاجره در ازدواج زمانی که رابطه و فرد مقابل برای انسان اهمیت داشته باشد و عمیقاً خود را متعهد و درگیر رابطه بداند، طبیعی است و هیچ زوجی را نمی‌توان یافت که هر از گاهی مشاجره لفظی نداشته باشند.

برخلاف تصور عموم مشاجره و بحث معقول شاخصی برای سلامت رابطه زناشویی افراد است و زندگی که زوجین هیچ دعوا و مشاجره ای نداشته باشند، ایده آل نیست زیرا نشان دهنده این است که طرفین به رابطه شان بی‌اهمیت هستند.

اشتباه زوجین

مشاجره بیش از حد

در همه زندگی های مشترک اختلاف نظر و دعوا وجود دارد و به قول معروف دعوا نمک زندگی است اما اگر درگیر دعوای مداومی با همسرتان هستید، این مشاجره‌های بی‌پایان نشانه خطرناکی بوده و این کشمکش‌ها علامت هشدار به پایان رسیدن زندگی مشترک است.

فاصله گرفتن از یکدیگر

اگر همسرتان از شما فاصله گرفته و هر چیزی که مربوط به شما می باشد برای او بی اهمیت است، نشان دهنده این می باشد که زندگی مشترکتان در حال فروپاشی است. اگر شریک زندگی تان از شما در مورد اینکه روزتان را چگونه گذراندید سؤال نمی‌کند، اگر روز تولد یا سالگرد ازدواجتان را هیچ وقت به یاد نمی آورد، اگربرای همه وقت دارد به جز شما، باید بگوییم زندگی شما در مرحله قبل از نابودی قرار دارد پس هر چه زودتر روابطتان را بهتر کنید.

آزاردهنده شدن کارهای شریک زندگیتان

اگر با عشق ازدواج کرده اید و هر چیزی از شریک زندگیتان که در سال های اولیه ازدواج برای شما خوشایند بوده، امروز برایتان ناخوشایند است و موجب آزار و عصبانیت شما می شود، در رفتارتان تجدید نظر کنید چرا که دیر یا زود همسرتان را فراری خواهید داد.

اختلافات زندگی مشترک

گوش ندادن به حرف های یکدیگر

در زندگی‌های زناشویی سالم، زن و شوهر درمورد تمام مسائل زندگی‌شان صحبت کرده و به حرف های یکدیگر گوش می دهند. شنیدن صحبت‌های همسر، برای بقای زندگی زناشویی حیاتی است.اگر برای شنیدن حرف‌های یکدیگر وقت نمی‌گذارید، نشانه خطرناکی است زیرا نشان می‌دهد افکار و احساسات‌شان برای یکدیگر اهمیتی ندارد.

عدم توانایی عبور از یک مشکل

یکی از علامت هایی که نشان دهنده فروپاشی زندگی مشترک است، عدم توانایی عبور از یک مشکل و حل آن می باشد. زن و شوهری که نتوانند برای مشکلات خود راه حل و چاره ای بیاندیشند و دعواها، مخالفت‌ها، اختلاف نظر‌ها بین آنها به حل مشکل کمک نکند و به پیوند آن‌ها آسیب وارد کند و منجر به سردرگمی و سوء تفاهم بیشتر ‌شود، باید بدون تاخیر بیشتر با زوج درمانگر مشورت کنند.

نداشتن رابطه زناشویی

رابطه جنسی در یک ازدواج اهمیت دارد و سبب افزایش محبت و صمیمیت بین زوجین می شود. اگر شما مدام تمرکز خود را فقط به چیز‌های دیگر معطوف کنید و به طور کامل اعمال فیزیکی عشق را با شریک زندگی خود قطع کنید، رابطه شما به طور جدی از بین خواهد رفت.

نداشتن رابطه زناشویی

عدم حمایت و کمک به پیشرفت یکدیگر

زندگی مشترک زمانی پایدار خواهد شد که زن و شوهر از یکدیگر حمایت کنند و به یکدیگر در تحقق آرزوهایشان کمک کنند. زمانی که همسرتان، طوری رفتار می‌کند که دچار تردید و افکار منفی نسبت به انتخاب‌های خود می‌شوید، مواظب رابطه تان باشید چرا که ممکن است این کار واکنش‌های مشابهی را نیز از طرف شما تشویق ‌کند.

تمرکز روی نکات منفی

همه افراد دارای ویژگی های مثبت و منفی هستند. اگر شما ویژگی های مثبت شریک زندگی خود را نادیده می گیرید و تنها به خصوصیات منفی او توجه می کنید و فهرست بلندبالایی از چیز‌هایی در دست دارید که دوست دارید در او تغییر کند، حتما باید به مشاور مراجعه نمایید چرا که زندگیتان در حال فروپاشی است.

بی احترامی

احترام دوجانبه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ازدواج سالم است. اگر زن و شوهر به خاطر هر مسئله ای به یکدیگر بی احترامی کنند، و در هر بحث و گفت‌وگویی یا به دیگری حمله کرده یا در مقام دفاع از خود برآیند، این رابطه دیگر سالم نیست. این بی‌احترامی حتی ممکن است به احساس تحقیر تبدیل شود. تحقیر معمولا همسران را دچار رنجش می‌کند و بین آنها آن‌قدر فاصله می‌اندازد.

بی احترامی زن و شوهر

داشتن ایدئولوژی متفاوت

بسیاری از زوجین در اوایل زندگی مشترک فکر می کنند عشق برای حفظ زندگی کافیست و عشق آنقدر قوی است که هر بن‌بست و مشکلی با آن حل می‌شود اما عشق لازمه زندگی مشترک است و برای زندگی با دوام باید نظرتان با شریک زندگیتان تا حدودی مشترک باشد.

اگر ایدئولوژی متفاوتی دارید و برای اینکه دچار اختلاف نظر نشوید بحث‌ها را به طور کلی می بندید. فکر می‌کنید تا کی می‌توانید به این کار را ادامه بدهید؟ شما به خوبی می‌دانید که مشکلاتی که از آن‌ها دوری می‌کنید بیشتر از بقیه به تلاش مشترک برای حل شدن نیاز دارند پس بهتر است خیلی زود به زوج درمانگر مراجعه کنید.

نداشتن تفکر یکسان در مورد آینده‌

اگر برنامه‌های زندگی‌تان با همسرتان هم‌سو نباشد، دچار مشکل خواهید شد مثلا اگر یکی از زوجین بچه می‌خواهد و دیگری به‌طور جدی نمی‌خواهد، مسلما به دردسر خواهید افتاد.

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه