ارسال به دیگران پرینت

در نشست مشترک ایران و قطر مطرح شد؛

تشکیل کمیته‌های مشترک برای گسترش همکاری‌های دو کشور ایران و قطر

کیش - وزیر راه و شهرسازی کشور در نشست مشترک با وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر نسبت به پشتیبانی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام آمادگی و بر تشکیل کمیته‌های مشترک برای گسترش همکاری‌ها تاکید کرد.

تشکیل کمیته‌های مشترک برای گسترش همکاری‌های دو کشور ایران و قطر

رستم قاسمی عصر دوشنبه در نشست مشترک با وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر گفت: سفر اخیر هیئت ایرانی به قطر پربار و موضوع جام جهانی بحث محوری بود.

وی از به سرانجام رسیدن توافق‌نامه پروازی بین ایران و قطر و برقراری سفرهای هوایی در همین سفر خبر داد و اظهار کرد: در یک جلسه ویژه هم به توسعه سفرهای دریایی می‌پردازیم.

قاسمی استانداران بوشهر، خوزستان، فارس، هرمزگان و معاونان وزارت راه و شهرسازی را معرفی کرد و اظهار داشت: حضور استان‌های متعدد در این نشست نشان از موقعیت عالی ایران و تلاش برای توسعه همکاری‌های دوجانبه دارد.

وزیر راه و شهرسازی نسبت به پشتیبانی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام آمادگی کرد و گفت: در خصوص جام جهانی هم به صورت پشتیبانی و تأمین مایحتاج غذایی و هم میزبانی از گردشگرانی که قصد بازدید از ایران را دارند، آماده همکاری هستیم؛ به گونه‌ای که بسیاری از مسافران جام جهانی می‌توانند کیش را انتخاب کنند و برای دیدن مسابقات به قطر سفر کنند.

وی با تاکید براینکه در هفته ۳۶ پرواز از قطر به شهرهای ایران داریم و ۳۶ پرواز هم از ایران به قطر که باید به سطح بالاتری افزایش یابد، خاطرنشان کرد: آسمان ایران آماده استقبال از پروازهای خارجی است و حتی بسیاری از استان‌های ما متقاضی برقراری پرواز مستقیم به قطر هستند و باید حجم پروازها افزایش پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: امیدواریم در همین سفر شیوه نامه‌های همکاری مشترک هوایی و دریایی بین دو کشور نهایی شود.

تشکیل کمیته‌های مشترک برای گسترش همکاری‌های دو کشور

جاسم بن سیف السلیتی، وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر نیز با بیان اینکه زمینه‌های همکاری ایران و قطر بسیار گسترده است و کمیته‌های مشترکی برای گسترش همکاری‌ها تشکیل می‌شود، گفت: معتقدیم جام جهانی فقط موضوع قطر نیست و موضوع تمام منطقه است که بدون شک نقش ایران در این بین نقش مهمی است.

وی افزود: توسعه همکاری‌ها در حوزه بندری برای ما بسیار حیاتی است و در این بین بنادر بوشهر، خوزستان و هرمزگان موضوع مهمی برای ما محسوب می‌شوند که باید حجم تعامل بین بنادر ایرانی افزایش یابد.

وزیر حمل و نقل قطر عنوان کرد: فاصله بسیار کم ایران و قطر می‌طلبد تا زمینه‌های همکاری‌های فنی و دریایی بین دو کشور توسعه یابد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه