ارسال به دیگران پرینت

وزیر ارتباطات:

۷۰ درصد شبکه ملی اطلاعات امسال اجرایی می‌شود

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات اجرای فازهای مختلف شبکه ملی اطلاعات را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارتخانه تحت امرش دانست و افزود: براساس هدف‌گذاری های انجام گرفته، مقرر است حدود 70 درصد شبکه ملی اطلاعات امسال اجرایی شود.


 ۷۰ درصد شبکه ملی اطلاعات امسال اجرایی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش می‌کنیم که در سال جاری یک واحد درصد به سهم اقتصاد دیجیتال از کل تولید ناخالص ملی افزوده شود.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در جلسه امروز گزارشی از اقدامات انجام شده در محورهای مختلف طی 7 ماه گذشته و برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 1401 ارائه شد.

وی اجرای فازهای مختلف شبکه ملی اطلاعات را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارتخانه تحت امرش دانست و افزود: براساس هدف‌گذاری های انجام گرفته، مقرر است حدود 70 درصد شبکه ملی اطلاعات امسال اجرایی شود.

زارع پور با بیان اینکه پرژوه راهبردی فیبر نوری منازل و کسب و کارها که می‌تواند سرعت دسترسی مردم به اینترنت و شبکه را چندین برابر کند، در دست انجام است، اضافه کرد: عملیاتی کردن 5 میلیون پورت پرسرعت در نقاط مختلف یکی دیگر از هدف‌گذاری های وزارت ارتباطات است.

وی در تشریح اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه حوزه فضایی، گفت: امسال تثبیت تزریق ماهواره به لایه لئو(مدارهای حدود 500 کیلومتری) انجام می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در دست پرتاب داریم، ادامه داد: ان‌شاءالله جمهوری اسلامی ایران باید به زودی به یکی از صادرکنندگان خدمات فضایی منطقه و کشورهای اسلامی تبدیل شود زیرا ما جزو 10 کشوری هستیم که از یک سو توان ساخت ماهواره بومی را داریم و از سوی دیگر نیز پرتاب آن با پرتابگر بومی انجام می‌شود.

زارع‌پور با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه اقتصاد دیجیتال، گفت: تلاش می‌کنیم که در سال جاری یک واحد درصد به سهم اقتصاد دیجیتال از کل تولید ناخالص ملی افزوده شود؛ کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در دولت محوریت تحقق این مهم را برعهده دارد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه