ارسال به دیگران پرینت

مالکان خودرو | پلیس | جریمه‌های رانندگی | پیامک جریمه

چطور به جریمه‌های رانندگی اشتباه اعتراض کنیم؟ + پاسخ پلیس

رئیس پلیس راهور گفت: امکان مشاهده خلافی خودرو و رؤیت تصویر دوربین در اپلیکیشن "پلیس من" وجود دارد.

چطور به جریمه‌های رانندگی اشتباه اعتراض کنیم؟ + پاسخ پلیس

جرائم اشتباهی هر از چندگاهی گریبان‌گیر رانندگان و مالکان خودرو می‌شود در صورتی که رانندگان یا مالکان خودروها مدعی هستند که تخلفی را که منجر به اعمال جریمه شده است اصلاً انجام نداده یا هیچ‌وقت در آن محلی که برایش پیامک جریمه ارسال شده است، حضور یا تردد نداشته‌اند.

پیگیری حذف این جرائم اشتباهی نیز متأسفانه نیاز به صرف زمان و فرایندی بسیار خسته‌کننده دارد که البته بسیاری از افرادی که این‌گونه جرائم برایشان لحاظ می‌شود، از پیگیری برای حذف جریمه اشتباهی خود منصرف می‌شوند و جریمه‌ها را می‌پردازند.

ناگفته نماند که اعمال قطعی جریمه‌های رانندگی منوط به ارسال دو پیامک برای مالک آن وسیله نقلیه است، پیامک نخست به‌معنای جریمه قطعی نیست و در این پیامک ذکر می‌شود که مورد مذکور در حال بررسی است و اگر پیامک دوم حاوی شناسه قبض و نرخ اعمال جریمه برای مالک ارسال شود، بدین معناست که دیگر اعمال جریمه به‌صورت قطعی صورت گرفته است اما در بسیاری از موارد، پیامک‌های مربوطه از سوی سامانه پلیس برای مالکان وسایل نقلیه ارسال نمی‌شود!

برای بسیاری از افراد پیامک نخست ارسال می‌شود و آن‌ها بر این باورند که این پیامک به‌منزله اعمال جریمه است در صورتی که همان‌طور که اشاره شد، پیامک نخست به‌منزله اعمال جریمه قطعی نیست هرچند پس از ارسال پیامک دوم و اعمال جریمه قطعی نیز راه برای اعتراض به آن باز است.

در همین رابطه سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور ضمن رد اشتباه سامانه‌ها در بحث اعمال جریمه گفت: بعضاً افراد به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند که به‌طور مثال در شیراز جریمه شده‌اند در صورتی که اصلاً آنجا حضور نداشته‌اند، این موارد قابل بررسی است و این افراد از طریق کمیسیون‌های ماده پنج راهنمایی و رانندگی می‌توانند به این‌گونه جرائم اعتراض کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون این امکان وجود دارد که فرد معترض با حضور در مراکز اجرائیات پلیس راهور یا هیئت‌های رسیدگی، تصویر آن خودرویی را که به‌طور مثال در جاده جریمه شده است مشاهده کند.

این مقام انتظامی در پاسخ به این سؤال که به هر حال پیگیری جرائم اشتباهی مستلزم صرف زمان و شاید هزینه باشد و این‌که پلیس چه راهکاری برای تسهیل پیگیری جرائم اشتباهی بدون صرف وقت برای هموطنان درنظر گرفته است، گفت: اکنون امکان مشاهده خلافی خودرو و رؤیت تصویر دوربین در اپلیکیشن پلیس من وجود دارد.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه