ارسال به دیگران پرینت

اوکراین | روسیه

فشار غرب بر روسیه و هراس سایر کشورهای در حال توسعه | مقابله با برتری دلار آمریکا و رهبری جهانی ایالات متحده

فشار غرب بر روسیه در ماجرای اوکراین به گونه ای بوده که باعث هراس سایر کشورهای در حال توسعه شده و به دنبال راهکاری برای مقابله با آن در آینده هستند.

فشار غرب بر روسیه و هراس سایر کشورهای در حال توسعه | مقابله با برتری دلار آمریکا و رهبری جهانی ایالات متحده

فشار غرب بر روسیه در ماجرای اوکراین به گونه ای بوده که باعث هراس سایر کشورهای در حال توسعه شده و به دنبال راهکاری برای مقابله با آن در آینده هستند

امروز اعلام شد که 5 کشور بریکس شامل روسیه، هند، چین، برزیل و آفریقای جنوبی اقدام به راه اندازی سوئیفت اختصاصی پرداخت بانکی بین یکدیگر کرده و با ایجاد یک موسسه اعتبارسنجی داخلی، از انحصار کشورهای غربی در این خصوص، آزاد می شوند

طبق اعلام، همچنین سیستم کارت اعتباری مشترک بریکس نیز به موازات کارتهای بانکی غربی راه اندازی می شود

وزارت اقتصاد روسیه از اعضای گروه بریکس خواسته که در مبادلات خود از ارزهای ملی استفاده کرده و یک نظام پرداخت واحد هم بین اعضا ایجاد کنند. گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

تحریم‌های غرب علیه روسیه باعث شده تا دسترسی آن کشور به نظام مالی بین‌المللی و نیمی از ذخایر طلا و ارز خارجی‌اش مسدود شود.

روز جمعه آنتون سیلوآنوف، وزیر اقتصاد روسیه در جلسه‌ای با وزرای گروه بریکس گفت که شرایط اقتصاد جهانی به خاطر تحریم‌ها بدتر شده است.

وی تأکید کرد: تحریم‌های جدید همچنین مبانی نظام پولی و مالی بین‌المللی را‌‌ که بر مبنای دلار بوده از بین برده است.

این وزیر روس ادامه داد: این مسأله ما را‌‌ به سمت تلاش بیشتر برای استفاده از از ارزهای ملی در صادرات و واردات، ادغام نظام‌های پرداخت و کارت‌های اعتباری،‌ ایجاد سامانه‌های پیام‌رسان مالی مستقل و ایجاد یک سامانه رتبه‌بندی مستقل برای کشورهای بریکس سوق می‌دهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه