ارسال به دیگران پرینت

بی‌اشاره به اقدامات روسیه هراسانه محور غرب؛

آلمان بستن دفاتر برخی سازمان‌ها در روسیه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه آلمان بی‌اشاره به اقدامات روسیه هراسانه محور غرب، بستن دفاتر برخی سازمان‌ها از سوی مسکو را محکوم کرد.

آلمان بستن دفاتر برخی سازمان‌ها در روسیه را محکوم کرد

 دولت آلمان بدون اشاره به تداوم اقدامات خصمانه کشورهای اتحادیه اروپا علیه مسکو به بهانه تحولات اوکراین، از بسته‌شدن دفاتر برخی سازمان‌های بین‌المللی در مسکو انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان این اقدام مسکو را «بازتابی از سرکوب بی‌رحمانه دگراندیشان در داخل روسیه» توصیف کرد!

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این خصوص مدعی شد: با بسته شدن بنیادهای سیاسی و سایر سازمان‌های خارجی، دولت روسیه بار دیگر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد.

این در حالیست که وزارت دادگستری روسیه پیشتر در بیانیه ای مجوز فعالیت چندین نهاد آلمانی و سازمان بین‌ المللی از جمله عفو بین‌ الملل و دیده‌ بان حقوق بشر را لغو کرده بود.

در فهرست وزارت دادگستری روسیه نام ۱۵ نهاد و سازمان بین‌ المللی از جمله بنیاد فریدریش ابرت وابسته به حزب سوسیال دموکرات آلمان، بنیاد فردریش ناومان وابسته به حزب دموکرات آزاد آلمان (لیبرال‌ ها)، موسسه سیاسی کارنگی برای صلح بین‌المللی و بنیاد هاینریش بل نیز مشاهد می‌شود.

وزارت دادگستری روسیه در بیانیه ای در این باره تأکید کرده بود: این نهادها به دلیل نقض قوانین روسی از ثبت رسمی سازمان‌ های غیردولتی خارجی در روسیه حذف شدند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه