ارسال به دیگران پرینت

عصر جدید

"صمدآقا" در عصر جدید +ویدئو

در عصری زندگی می‌کنیم که سانسور و ممیزی مثل بستن مسیر آب در سرزمین‌های پر باران روزی زمین‌های کشاورزی است. اگر جلوی آب را از زمین بگیرید، آنها از آسمان سیراب می‌شوند و این یعنی کوبیدن آب در هاون.

"صمدآقا" در عصر جدید +ویدئو

مصطفی داننده- امین حیایی داور مسابقه «عصر جدید» در تازه ترین قسمت این برنامه به دعوت یکی از شرکت‌کنندگان به روی صحنه رفت و مشغول بستن قفل‌هایی شد که دخترک از او خواسته بود. این بازیگر سیمرغ‌دار سینمای ایران هنگام این کار با لحن «صمد آقا» کارکتر معروف سینمایی قبل از انقلاب گفت: «هیشکی نمی‌تونم مثل ما قفل ببنده» بعد از این جمله همه خندیدن و حضار هم او را تشویق کردند.

همچنین بخوانید:

تحصیلات داوران عصر جدید

مهمان جنجالی “عصر جدید” دروغگو از آب درآمد!+ویدیو

ذهن خوانی توسط جادوگر عصر جدید چگونه انجام میشود

این خنده و آن تشویق؛ نشان داد که حاضرین و حتی کسانی که در خانه عصر جدید می‌دیدند، متوجه تقلید امین حیایی از صمد آقا شدند. صمد، از روزهای ابتدایی انقلاب تا امروز سانسور بوده اما مردم و حتی نسلی که قبل از انقلاب را ندیده هم او را می‌شنانسد.

به همین سادگی از یک برنامه تلویزیونی می‌شود به این نتیجه رسید که سانسور جواب نمی‌دهد که اگر می‌داد امروز ما باید به هم نگاه می‌‎کردیم و می‌گفتیم: حیایی ادای چه کسی را درآورد؟

ربنای شجریان فقید؛ در صداوسیما سانسور شد ولی مردم همچنان از آن حرف می‌زنند وقتی هنگامه اذان مغرب می‌شود از این نغمه زیبا سخن به میان می‌آورند و حتی با موبایل‌شان آن را پخش می‌کنند.

در عصری زندگی می‌کنیم که سانسور و ممیزی مثل بستن مسیر آب در سرزمین‌های پر باران روزی زمین‌های کشاورزی است. اگر جلوی آب را از زمین بگیرید، آنها از آسمان سیراب می‌شوند و این یعنی کوبیدن آب در هاون.

چقدر باید یک تجربه غلط را تکرار کنیم. مگر ویدیو در دهه 60 و 70 ممنوع نبود؟ مردم از کجا فیلم‌های هالیوودی، بالیوودی، فیلم‌های فارسی قبل از انقلاب و حتی مسابقات کشتی کج را می‌دیدند؟ تازه دور زدن سانسور در آن زمان فیزیکی و با قایم کردن دستگاه ویدیو زیر کاپشن یا داخل بقچه نان بود حالا که با امواج می‌شود به راحتی از مانع ممیزی پرید.

دیگر زمان «از دل برود هرآنکه از دیده برفت» گذشته است و به لطف شبکه‌های اجتماعی و گسترش ایترنت همه در معرض دیده شدن هستند مگر آنکه دیگر خود فرد تارک دنیا شود و حاشیه نشینی را به حضور ترجیح دهد. الان بازیگرانی که در صداوسیما ممنوع از کار هستند، در شبکه‌های اجتماعی‌شان به گونه‌ای حضور دارند که خیلی‌ها اصلا نمی‌دانند که او ممنوع از کار است.

امروز نمی‌شود جلوی دیده شدن را گرفت و این یعنی سانسور به پایان خط خود رسیده است. طرح صیانت هم نمی‌تواند به این بدن بی‌جان کمک و آن را احیا کند. همانگونه که امروز مردم در تلگرام و توییتر فیلتر شده حضور دارند و کار خود را می‌کنند.

حجم ویدیو: 16.10M | مدت زمان ویدیو: 00:01:44
منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سعید ارسالی در

      بله کسانی که حاشیه نشینی اختیار کردند تو این دنیای سراسر فساد و بی بند و باری، به بهشت میرن و شما و امثال شماها از اهالی دوزخ و جهنم هستین، نوش جانتان تا همیشه

    • ناشناس ارسالی در

      سلام. اما طرح کلیت طرح صیانت سانسور کردن نیست بلکه اینجوری فضای مجازی یه در و پیکری میگیره و هر کسی به راحتی نمیتونه کلاهبرداری انجام بده و شما دیگه نگران نیستین که آیا جنسی که به صورت آنلاین خریدین به دستتون میرسه یانه.
      این رو هم باید بدونیم که در کشور های اروپایی هم قوانینی برای فضای مجازی شون دارن اما ما نداشتیم و حالا که میخوایم قانون بزاریم یه عده ای مخالفت میکنن!مگه نمی‌خواستن کشور مون شبیه اروپایی ها بشه؟خب داریم از چیزهای خوب شون یاد می‌گیریم و عملی میکنیم پس دیگه مخالفت شون برای چیه؟!!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه