ارسال به دیگران پرینت

بنیاد مسکن:

۳۳۹ روستای گیلان خالی از سکنه است

طرح هادی ۲۱۸ روستای گیلان بازنگری شده است و برای ۱۱ روستا طرح هادی تهیه شد.


۳۳۹ روستای گیلان خالی از سکنه است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه روستانشینان با اخذ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی نسبت به مقاوم‌سازی و بازسازی مسکن خود اقدام کنند گفت: ۳۳۹ روستای گیلان خالی از سکنه است.

حامد دائمی امروز در نشست خبری این اداره با تبریک سالروز افتتاح ۱۰۰امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تامین مسکن محرومان از دغدغه های امام (ره) بود و یکی از یادگارهای ارزشی نظام محسوب می شود.

وی افزود: گام‌های بسیار خوبی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفته است و وظایف دیگری از جمله عمران و آبادانی روستاها، بازسازی مناطق جنگی زده و سیل زده و ... به ادارات بنیاد مسکن استان ها نیز واگذار شده است.

دائمی خاطرنشان کرد: ساخت واحدهای مسکن مهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در گذشته به بنیاد مسکن سپرده شده بود و امسال نیز نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به این نهاد واگذار شده است.

وی ادامه داد: در طرح مسکن ملی دو روش بنیاد ساخت و گروه ساخت تعداد ۹۴۵ واحد در حال اجرا است که ۷۰۰ واحد در قالب ۳ پروژه در رشت، انزلی و لنگرود به صورت بنیاد ساخت و ۲۴۵ واحد در قالب ۶ پروژه در ۶ شهر لنگرود، رودسر، بندرانزلی، ماسال، کیاشهر و سیاهکل بصورت گروه ساخت احداث می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰مبلغ ۵۵۶۶ میلیون ریال به حساب ۱۰۰امام در استان گیلان واریز شد که برای کمک به ساخت، تعمیر، تکمیل، تجهیز، رهن و اجاره و خرید واحد مسکونی به میزان ۲۴۱۰ میلیون ریال و کمک به پرداخت سهم آورده محرومین در پروژه ۶۲۷ واحدی انجام خیرین مسکن ساز ۳۲۰۰ میلون ریال اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: واحدهای بهره مندی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰، تعداد ۳۰۲۱ واحد با اعتباری بالغ بر ۷۶۹۰ میلیارد ریال در حوزه معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی بوده است و سال گذشته ۹۹۲ واحد با اعتباری ۲۷۷۷ میلیارد ریال برای واحدهای احداث شده در طرح مسکن محرومین اختصاص یافت.

دائمی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان منعقد شده است و برای متقاضیان واجد شرایط کمک بلاعوض نقدی و غیرنقدی اختصاص خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه روستانشینان با اخذ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی نسبت به مقاوم‌سازی و بازسازی مسکن خود اقدام کنند اعلام کرد: ۳۳۹ روستا در گیلان خالی از سکنه است.

دائمی با اشاره به سهمیه ۳۰۰۰ واحدی استان برای ساخت مسکن محرومان گفت: تاکنون ۱۴۴۷ واحد ساخته و تحویل متقاضیان شده است.

وی افزود: تاکنون پیرو اجرای تفاهم نامه ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول ۹۶ واحد ساخته شده است. امسال نیز ۳ هزار واحد مسکونی برای محرومین در گیلان ساخته خواهد شد.

دائمی در خصوص پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ گفت: ۳۰۲۱ واحد مسکونی بهره مند از این تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان با اعتباری بالغ بر ۷۶۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی که به منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران تامین عادلانه امکانات و همچنین هدایت و توسعه روستاها برای یک دوره ده ساله تهیه می شود، گفت: در حال حاضر اجرای طرح هادی در ۱۴۱ روستا با اعتباری بالغ بر ۳۷۳۹ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان افزود: طرح هادی ۲۱۸ روستای گیلان بازنگری شده است و برای ۱۱ روستا طرح هادی تهیه شد.

دائمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب هستند.

وی از صدور اسناد مالکیت روستایی تعداد ۵۶۴۵ برگ سند خبرداد و گفت: امسال صدور سند مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به تعداد ۶۵۱ برگ سند صادر شده است و همچنین ۳۵ قطعه اراضی واگذار شده است.

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • Saeed ارسالی در

      دوسال پیش زمین خریدم توی طرح هادی بود حالا بعد از دوسال که گذشته بنیاد میگه طرح هادی عقب نشینی کرده
      ایا این درسته؟؟

    • محمد طاهر سیگارودی ارسالی در

      ۱) ۳۳۹ روستای خالی از سکنه .
      ۲) جامعه بشدت نزول خور ، فراگیر و آشکار.
      ۳) افزایش جمعیت همراه مهاجرت گسترده روستا به شهر بدون برنامه و هرج و مرجی .
      ۴) منویات آقای خمینی و رسالت نظام از جمله توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر نهادهای ریز و درشت .
      چنین معمایی تاکنون در هیچ رشته ای از علوم طرح شده ؟!
      و اما راه حل :
      اگر امکان ارائه راه حل باشد از نظر این بنده سراسر تقصیر ، نقطه شروع آن قطعا خشکاندن ریشه های عمیق نزول خوری رسمی در همه ابعاد ریز و درشتش با آنهمه توجیح و کلاه بازی شرعی است .
      البته :
      گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
      آنچه البته بجایی نرسد فریاد است .
      وقتی قرآن عظیم الشان بر جنگ با خدا بودن نزول خوری تصریح دارد و ما بدان بی اعتنا ، چه انتظاری می توان به افق روشن در حل گره های کور در هم تنیده خود ساخته اقتصادی داشت.
      سلام بر مومنین .

    • پیام ارسالی در

      چرا مسئله را روشن تر بیان نمیکنید، طرح هادی، همان طرح عاری است، یعنی عاری کردن از روستاها.
      طرحی که بدون استفاده از تجهیزات مدرن و بروز در سالیان قبل تهیه شده و بیشتر بر اساس معرفی مردم محلی ، خصوصا دهیار و شوراها اجرا شده.
      مثال واضح این طرح برای روستاهای جاده محور به این شکل شده که فرضا اگر یک روستا را به یک خطکش ۳۰ سانتی تشبیه کنیم، از عدد ۱ تا ۱۹ ، طرح هادی بوده و محل سکونت دهیار و شورا داخل این محدوده است و از عدد ۲۰ تا ۳۰ خارج از طرح هادی میباشد. تماما با همان ویژگی ها و ساختار.
      همین مسئله باعث شده، بعضا باغات چای بعنوان مسکونی و زمین های شالیکاری بعنوان طرح هادی ثبت گردد.
      اینها کاملا بر اساس واقعیت اجرایی هست. روستایی بعضا در حیاط شخصی خود نیز نمیتواند برای پسر یا دخترش اتاقی بنا کند.
      شهری بازنشسته نمیتواند بر روی زمین شخصی و یا ارثی خود، ساختمان مسکونی بنا کرده و بیشترین وقت خود را در آنجا بگذراند.
      بهتر است بازنگری طرح هادی با تخصیص بودجه لازم صورت پذیرد تا بیش از این شاهد روستاگریزی و مصرف کنندگی نباشیم.
      این همان واقعیت هست
      قبلا از انتشار شما متشکرم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه