ارسال به دیگران پرینت

واشنگتن: شهروندان آمریکایی به دلیل محدودیت های سختگیرانه از سفر به شانگهای خودداری کنند

روز جمعه دولت آمریکا از شهروندانش خواست سفر به چین را با توجه به قوانین و محدودیت های سختگیرانه اجباری، مورد بررسی مجدد قرار دهند و همچنین هشدار داد شهروندان آمریکایی از سفر به هنگ کنگ، استان جیلیان و یا شانگهای با توجه به خطر جدا کردن والدین از کودکانشان اجتناب کنند. وزارت امور خارجه چین در واکنش به این سخنان اعلام کرد اقدامات پیشگیرانه و کنترل همه گیری ویروس کرونا در چین "علمی و موثر" است. همچنین افزود دولت چین به دیپلمات های خارجی تا حد ممکن کمک می کند.

واشنگتن: شهروندان آمریکایی به دلیل محدودیت های سختگیرانه از سفر به شانگهای خودداری کنند

وزیر امور خارجه چین با ابراز ناخوشنودی شدید، نگرانی‌های آمریکا پیرامون اقدامات کنترل ویروس کرونا در شانگهای را اتهاماتی بی پایه و اساس خواند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزیر امور خارجه چین درباره اظهارات دولت آمریکا مبنی بر صدور مجوز برای خروج کارمندان غیرضروری و خانواده هایشان از کنسولگری آمریکا در شانگهای واکنش نشان داد.

روز جمعه دولت آمریکا اعلام کرد کارمندان غیرضروری کنسولگری و خانواده هایشان به دلیل افزایش موج همه گیری ویروس کرونا و محدودیت های سختگیرانه شهر «شانگهای» می توانند این کشور را ترک کنند.

در واکنش به اظهارات آمریکا «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای،تاکید کرد: « ناخوشنودی خود را از این اظهارات ابراز می کنیم و قویا مخالفت خود را با اتهامات بی پایه و اساس که بر علیه ما و سیاست های جلوگیری از همه گیری و مقابله با آن از سوی آمریکا مطرح شده است اعلام می کنیم .»

شانگهای این روزها درحال مبارزه با بدترین موج همه گیری ویروس کرونا از ابتدای شیوع همه گیری است که در سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار در شهر «ووهان» دیده شد.روز گذشته موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این شهر تقریبا ۲۵ هزار نفر گزارش شد.

درحالی که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین هنوز در مقایسه با استانداردهای جهانی بسیار ناچیز است، شانگهای با جمعیت ۲۶ میلیون نفری، اقدامات و محدودیت های بسیار سختگیرانه ای برای مقابله با این ویروس اتخاذ کرده است.

یکی از موارد مناقشه برانگیز که در این مدت بسیار مورد انتقاد قرار گرفت جدا کردن کودکان با تست مثبت کرونا از والدین شان بوده است.

روز جمعه دولت آمریکا از شهروندانش خواست سفر به چین را با توجه به قوانین و محدودیت های سختگیرانه اجباری، مورد بررسی مجدد قرار دهند و همچنین هشدار داد شهروندان آمریکایی از سفر به هنگ کنگ، استان جیلیان و یا شانگهای با توجه به خطر جدا کردن والدین از کودکانشان اجتناب کنند.

وزارت امور خارجه چین در واکنش به این سخنان اعلام کرد اقدامات پیشگیرانه و کنترل همه گیری ویروس کرونا در چین "علمی و موثر" است. همچنین افزود دولت چین به دیپلمات های خارجی تا حد ممکن کمک می کند.

دیپلمات های بیش از ۳۰ کشور خارجی اخیرا در نامه ای خطاب به وزارت امور خارجه چین ،نگرانی های خود را درباره جدایی کودکان از والدین ابراز کردند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه