ارسال به دیگران پرینت

تیم مذاکره‌کننده

فریدون عباسی: هیچ اطلاعات درستی از تیم مذاکره‌کننده به ما نرسیده | پیش‌نویس توافق را به صورت رسمی ندیده‌ام | مبهم است که طرف مقابل چرا تحریم‌ها را برنمی‌د‌ارد

فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: من پیش‌نویس رسمی که نامه رسمی هم بر روی آن باشد و به دست رییس مجلس بدهند که ایشان به دو کمیسیون امنیت ملی و انرژی برای بررسی، ارجاع بدهند، ندیدم. چنین چیزی را ما ندیدیم که سندیت داشته باشد.

فریدون عباسی: هیچ اطلاعات درستی از تیم مذاکره‌کننده به ما نرسیده |  پیش‌نویس توافق را به صورت رسمی ندیده‌ام | مبهم است که طرف مقابل چرا تحریم‌ها را برنمی‌د‌ارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: من پیش‌نویس رسمی که نامه رسمی هم بر روی آن باشد و به دست رییس مجلس بدهند که ایشان به دو کمیسیون امنیت ملی و انرژی برای بررسی، ارجاع بدهند، ندیدم. چنین چیزی را ما ندیدیم که سندیت داشته باشد.

فریدون عباسی نماینده کازرون و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح برخی موضوعات از سوی تعدادی از نمایندگان پیرامون متنی که احتمال داده می‌شود متن توافق احتمالی وین میان ایران و کشورهای مقابل باشد، گفت: من پیش‌نویسی به صورت رسمی ندیدم که نامه رسمی روی آن باشد که به دست رییس مجلس رسیده باشد و ایشان به دو کمیسیون امنیت ملی و انرژی بدهد تا کمیسیون این متن‌ها را بررسی کند. چنین چیزی را ما ندیدیم که سندیت داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه، می‌گویم متاسفانه به این دلیل که شاید این الگو باشد برای آن‌ها که نیایند داخل جامعه اطلاعات بدهند. یعنی ما مجبور می‌شویم که برویم اطلاعات خود را از خارجی‌ها به دست بیاوریم و ببینیم که آژانس چه گفته یا نشریات خارجی چه گفته‌اند. هیچ کس نمی‌آید درست بگوید که آن طرف میز چه خواسته‌ای دارد و ما چه جواب دادیم یا سوالات ما چیست و آن‌ها چه جواب داده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: با مجلس نباید بازی کرد، باید کمیسیون‌های کارشناسی مجلس بنشینند و داده‌های لازم را اخذ کنند، کلی‌گویی به درد نمی‌خورد ما اینگونه نمی‌توانیم به دولت و تیم مذاکره‌کننده مشورت دهیم.

عباسی در پاسخ به این مساله که «از بیرون به نظر می‌رسد که تعامل خوبی میان مجلس و دولت برقرار است و رفت و آمد قابل توجهی از سوی مقامات وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده به مجلس انجام می‌شود»، ابراز داشت: اطلاعات لازم منتقل نمی‌شود، یعنی برداشت بنده این است که چه در جلساتی که حضور داشتم و چه در جلساتی که حضور نداشتم و از دوستان نماینده پرسیدم که چه اطلاعات تازه‌ای دستگیرتان شد؟ چیز خاصی به دست نیامده که بتوان از تیم مذاکره‌کننده دفاع کرد.

وی افزود: یعنی مبهم است که طرف مقابل چرا تحریم‌ها را برنمی‌د‌ارد، روی «اصل انقلاب اسلامی» حرف دارد؟، روی «توان دفاعی» ما حرف دارد؟ روی «قدرت نوظهور جهانی بودن ایران» بحث دارد؟ روی اینکه «ما در مناسبات جدید جهانی بازیگریم و مثل دوره بعد از جنگ جهانی دوم نیستم»، روی این‌ها حرف دارند و می‌خواهند ما را حذف کنند؟ وگرنه روی هسته‌ای که ما مشکلی نداریم، برجام همه چیز را مشخص کرده بود؛ برای ما خسارت بود اما پذیرفته بودیم که آن خسارت محض را اجرایی کنیم. خب آن را که داشتیم اجرا می‌کردیم، آن‌ها چرا به تعهدات خودشان عمل نکردند، این را تیم مذاکره‌کننده بیاید و بگوید.

عضو کمیسیون انرژی در پاسخ به این سوال که «برخی نمایندگان از جمله آقایان نبویان و خضریان مطالبی را مطرح می‌کنند که در مخالفت با مذاکرات تعبیر می‌شود و این شائبه در جامعه ایجاد می‌شود که گروهی از نمایندگان که بیشتر نزدیک به جبهه پایداری محسوب می‌شوند، در مسیر مانع‌تراشی برای مذاکره هستند، نظر شما چیست؟»، گفت: این‌ها آدم‌های عاقلی هستند و مانع‌تراشی هم نمی‌کنند، حرف دارند برای گفتن. این افرادی که نام بردید افراد متفکری هستند، این‌ها شخصیت‌هایی نیستند که خیلی راحت بشود آن‌ها را از سر راه برداشت. ربطی هم به جبهه پایداری ندارد البته ممکن است که یک وابستگی فکری هم داشته باشند ولی خودشان به صورت شخصیتی افراد مستقلی هستند و بر مبنای منطق و استدلال حرف می‌زنند.

عباسی خاطرنشان کرد: من که نه عضو جبهه پایداری‌ام نه جای دیگری، موضع‌ام این است که برای من مبهم است چون هیچ اطلاعات درستی از تیم مذاکره‌کننده به ما نرسیده است.

 
 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه