ارسال به دیگران پرینت

گرد و غبار | خشکسالی | وزش باد | افزایش دما | آلودگی هوا

احتمال ورود کمیسیون بهداشت به موضوع ریزگردها در هفته آتی

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از احتمال ورود این کمیسیون به موضوع ریزگردها در صورت تداوم شرایط آب هوایی موجود خبر داد.

احتمال ورود کمیسیون بهداشت به موضوع ریزگردها در هفته آتی

همایون سامه‌یح نجف آبادی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت آلودگی هوا در برخی شهرهای کشور از جمله تهران و وجود ریزگردها گفت: متأسفانه علت این ریزگزدها خشکسالی و بارش کم باران در سال جاری است و این موضوع نیز نه تقصیر دولت و نه تقصیر فرد دیگر است.

وی با اشاره به هشدارهای صادر شده توسط وزارت بهداشت در این زمینه اظهار کرد: میزان آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار طی روزهای جمعه و شنبه در برخی شهرها به حدی رسیده که وزارت بهداشت روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای از مردم و گروه‌های حساس جامعه خواست تا در تنها در شرایط اضطرار و آن هم با استفاده از ماسک در سطح شهر تردد داشته باشند.

این عضو کمیسیون بهداشت درباره احتمال بررسی موضوع ریزگردها در کمیسیون بهداشت خاطر نشان کرد: این موضوع در دستور کار جلسات هفته جاری کمیسیون بهداشت قرار ندارد اما در صورت تداوم شرایط آب هوایی موجود، احتمال دارد که موضوع در دستور کار جلسات هفته آتی کمیسیون قرار بگیرد.

سامه‌یح در پایان با بیان اینکه «خشکسالی موضوعی جهانی است که سال به سال بدتر و بدتر می‌شود»،  تاکید کرد: با توجه به بحران خشکسالی و کاهش بارش‌ها وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو باید با دخالت‌های خود مسأله مدیریت و بهینه سازی مصرف آب را به ویژه در قسمت کشاورزی در دستور کار خود قرار دهند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه