ارسال به دیگران پرینت

نخست وزیر انگلیس:

انگلیس ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه موشکی به اوکراین ارسال می‌کند

نخست وزیر انگلیس: این یک افتخار است که بتوانم امروز به اوکراین سفر کنم و شخصاً با رئیس جمهور زلنسکی در کی‌یف ملاقات کنم.

انگلیس ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه موشکی به اوکراین ارسال می‌کند

نخست وزیر انگلیس در جریان سفرش به اوکراین، از اختصاص ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه های موشکی جدید ضد کشتی به این کشور برای دفاع در برابر روسیه خبر داد.

 دفتر بوریس جانسون با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت منتشر شد، اعلام کرد:‌ نخست وزیر انگلیس در کی‌یف است تا همبستگی پایدار لندن با اوکراین را نشان دهد و با رئیس‌جمهور زلنسکی درباره کمک‌های نظامی و اقتصادی گفت‌وگوهای عمیق داشته باشد.

جانسون بار دیگر تاکید کرد که بریتانیا تمام تلاش خود را برای حمایت از نبرد اوکراین در برابر تهاجم روسیه و تضمین امنیت و رفاه بلندمدت آن انجام خواهد داد و لندن علاوه بر اختصاص تجهیزات نظامی، همچنین ۵۰۰ میلیون دلار دیگر [۳۸۵ میلیون پوند] وام را در بانک جهانی برای اوکراین تضمین کرد.

نخست وزیر انگلیس در همین پیوند بیان داشت: این یک افتخار است که بتوانم امروز به اوکراین سفر کنم و شخصاً با رئیس جمهور زلنسکی در کی‌یف ملاقات کنم. اوکراین نیروهای روسیه را از دروازه‌های کیف عقب رانده است و به بزرگترین شاهکار تسلیحاتی قرن بیست و یکم دست یافته است.

وی افزود: به دلیل رهبری مصمم زلنسکی و قهرمانی و شجاعت شکست ناپذیر مردم اوکراین است که اهداف هیولایی پوتین خنثی می شود.

وی با بیان اینکه «انگلیس در مبارزه علیه روسیه در کنار اوکراین ایستاده است» افزود:‌ ما در حال افزایش حمایت نظامی و اقتصادی خود و تشکیل یک اتحاد جهانی برای پایان دادن به این فاجعه و اطمینان از بقا و شکوفایی اوکراین به عنوان یک کشور آزاد و مستقل هستیم.

بیش از یک ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌هایش در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

اما غرب به سرکردگی آمریکا از این فرصت استفاده کرده و شدیدترین فشارها و تبلیغات روانی را علیه روسیه به راه انداخته است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه