ارسال به دیگران پرینت

مدیرکل ثبت احوال بوشهر:

کاهش ولادت‌ها در استان بوشهر| تعداد نوزادهای پسر بیشتر است

بوشهر- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به کاهش ولادت‌ها در استان طی سال گذشته گفت: تعداد نوزادهای پسر متولدشده نسبت به تعداد نوزادان دختر بیشتر است.

کاهش ولادت‌ها در استان بوشهر| تعداد نوزادهای پسر بیشتر است

اسکندر پاسالار عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۳ هزار و ۹۵۰ واقعه ولادت در استان ثبت شد که شامل هفت هزار و ۵۰۳ پسر و هفت هزار و ۴۸ دختر بوده است.

وی از کاهش ۵.۸ درصدی ولادت‌ها در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در سال گذشته ۱۰۶ بوده و به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۶ پسر متولد شده است.

۷۶ درصد ولادت‌ها در شهرها است

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به اینکه ۷۶ درصد ولادت‌های استان مربوط به شهرها بوده است افزود: نسبت ولادت در شهرها و مناطق روستایی استان بوشهر به میزان ۳۱۷ است

وی با اشاره به ثبت بیشترین تولد در شهرستان بوشهر با ۲۷.۹ درصد از کل متولدین خاطرنشان کرد: کمترین میزان ولادت سال گذشته در استان بوشهر در شهرستان دیلم با ۲.۹ درصد به ثبت رسیده است.

پاسالار در مورد چندقلوزایی در استان بوشهر طی سال قبل نیز بیان کرد: تعداد ۲۳۴ واقعه دوقلوزایی و هشت واقعه سه قلو زایی در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تصریح کرد: بیشترین ولادت‌های جاری ثبت شده در سال گذشته در استان بوشهر مربوط به مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال است.

بیشترین تولد مربوط به مادران ۲۹ ساله

وی اضافه کرد: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده در استان بوشهر ۲۹ سال و هشت ماه را نشان می‌دهد که شهرستان بوشهر با میانگین سن ۳۰.۱ سال و تنگستان با میانگین سن ۲۸.۹ سال به ترتیب بیشترین و کمترین میانگین سن را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده‌اند.

پاسالار خاطرنشان کرد: بیشترین ولادت‌های ثبت شده در بین زنان، مربوط به مادران ۲۹ سال و در بین مردان، مربوط به پدران ۳۲ سال است و بیشترین ولادت ثبت شده به میزان ۴۲.۱ درصد در پنج سال نخست زندگی مشترک زوجین و بعد از آن ۳۰.۴ درصد در فاصله ۶ تا ۱۰ سال رخ داده است.

وی عنوان کرد: پرتکرارترین نام‌ها در میان نوزادان متولد شده در این مدت برای نوزادان پسر به ترتیب محمد، حسین، علی، امیر علی و رضا و در میان نوزادان دختر فاطمه، زهرا، رستا، زینب و فاطمه زهرا است.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ن ارسالی در

      عالی بود

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه