ارسال به دیگران پرینت

اداره کل هواشناسی کردستان :

توده وسیع گرد و خاک کردستان را در بر می‌گیرد

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به شکل گیری مجدد توده وسیع گرد و خاک بر روی کشور عراق و انتقال آن به کشورمان، هوای استان غبارآلود می‌شود و امشب و فردا دید افقی و کیفیت هوا به صورت محسوس کاهش می‌یابد.

توده وسیع گرد و خاک کردستان را در بر می‌گیرد

علی پناهی شامگاه شنبه در گفت و گو اظهار داشت: انتظار داریم که غلظت آلودگی هوای استان در روز یکشنبه کاهش یابد اما این وضعیت کماکان تا روز سه شنبه بویژه در نواحی جنوبی و غربی تداوم خواهد داشت.

وی افزود: عدم تردد در فضای باز بویژه افرادی که دارای مشکلات تنفسی و قلبی هستند و پرهیز از انجام ورزش‌های متاثر از وضعیت هوا در این مدت توصیه می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: تا اواخر وقت امشب امکان بارش های رگباری و بهاری در استان وجود دارد که وقوع پدیده رعد وبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید و اّبگرفتگی موقت معابر دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: از روز یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری وضعیت جوی استان پایدار است و تنها پدیده قابل توجه وزش باد شدید و غبار آلود بودن هوا است که امکان وارد شدن خسارت به سازه‌های کم استحکام نیز وجود دارد.

روز پنجشنبه هفته گذشته نیز پدیده گرد و غبار از کشورهای همسایه به استان ورود کرد که سبب شد در روز جمعه کیفیت هوای چند شهر کردستان در شرایط خطرناک قرار گیرد و این وضعیت امروز شنبه نیز با شدت کمتر تداوم داشت.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه