ارسال به دیگران پرینت

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی:

نرخ تور جام جهانی قطر هنوز مشخص نیست

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی: قیمت‌های ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومانی تور جام جهانی قطر حقیقت ندارد، همه گمانه‌زنی است، هنوز هیچ‌کس قیمت بلیت مسابقه و قیمت بلیت هواپیما را نمی داند.

نرخ تور جام جهانی قطر هنوز مشخص نیست

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: نرخ تور جام جهانی قطر هنوز مشخص نشده و همه نرخ‌های اعلامی گمانه‌زنی‌های تبلیغی است.

 حرمت‌الله رفیعی روز شنبه - ٢٠ فروردین ١۴٠١- در نشست خبری که در محل این برگزار شد، درباره برنامه‌ریزی و هماهنگی برای خدمات به گردشگران ایرانی برای سفر به قطر در زمان برگزاری بازی های جام جهانی اظهار داشت: برای جام جهانی قطر هیچ نرخ‌گذاری انجام نشده است، هنوز قیمت بلیت هواپیما و هزینه هتل مشخص نشده، بلیت مسابقات هم به هیچ‌کسی داده نشده، همه گمانه زنی ها تبلیغی است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران خطاب به مردم گفت: علاقه‌مندان به سفر به قطر در زمان جام جهانی می توانند از دفاتر معتبر رسمی که اعتماد دارند و در طول سال با آنها کار می‌کنند، فقط بخواهند که اگر تور جام جهانی قرار است داشته باشند از هم اکنون اسامی آنها را فقط در فهرست قرار دهند نه اینکه توری را خریداری کنند زیرا تا نرخ گذاری رسمی مشخص نشود خریدی و فروشی وجود ندارد.

قیمت‌های صد میلیونی تورهای جام جهانی گمانه‌زنی است

رفیعی درباره قیمت‌گذاری‌هایی که از هم اکنون درباره تورهای جام جهانی اعلام می‌شود، گفت: قیمت‌های ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومانی تور جام جهانی قطر حقیقت ندارد، همه گمانه‌زنی است، هنوز هیچ‌کس قیمت بلیت مسابقه و قیمت بلیت هواپیما را نمی داند، ما تازه روز گذشته با دو شرکت هواپیمایی صحبت کردیم که درخواست کتبی کنند، برنامه‌ریزی و تعیین نرخ کنند، از طرفی قیمت هتل هم باید تعیین بشود. همه آنهایی که قیمت اعلام می کنند در حال رصد بازار هستند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی یادآور شد: یک زمانی هم در اوج شیوع کرونا در بازار تورهای واکسن را تبلیغ می کردند ما صراحتا اعلام کردیم «هیچ دفتر خدماتی تور واکسن ندارد»، آنها هم خواستند بازار را رصد و از بازار زیاده‌خواهی کنند،‌ یک آژانس غیرواقعی که داخل ایران هم نبود این تبلیغ را انجام داده بود.

از تجربه جام جهانی روسیه باید درس بگیریم

رفیعی با بیان اینکه در ادوار گذشته جام جهانی درباره اعزام گردشگر و حامی، موفق عمل نکردیم، افزود: در سال ۲۰۱۸ در روسیه که کشور همجوار ما بود برنامه خاصی نداشتیم. این همه جمعیت به روسیه رفت و بلیت‌هایی که سهمیه ایران بود و باید افرادی که از تیم ملی حمایت می‌کردند، به روسیه می رفتند، اما جایگاه حامی تیم ملی خالی بود فقط تعداد معدودی ایرانی بودند و بقیه از ملیت های دیگر بودند، باید از تجربه جام جهانی روسیه درس بگیریم.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی اظهار داشت: در سال ۲۰۱۸ تعداد زیادی مسافر برای جام جهانی به روسیه رفتند و گرفتار شدند هتل و امکانات نداشتند و سرگردان بودند. البته همان زمان بعد از پیش آمدن این مسائل ما پیگیری و کمک کردیم و معضل حل شد، متولیان کشور میزبان هم تا متوجه شدند از دفاتر سفر ما دل‌جویی کردند.

وی افزود: واحد متولی هماهنگی در ایران در زمان جام جهانی نباید برای اعزام گردشگر انحصار ایجاد کند، این روش منجر به زیاده‌خواهی و ایجاد بازار سیاه می شود، بلیت و خدمات و تسهیلات باید مستقیم به دست مصرف‌کننده تماشاچی واقعی که حامی واقعی تیم ملی است، برسد، نه به چند برابر قیمت آن هم به افرادی که حامی تیم ملی نیستند. چرا باید پشت دروازه تیم ملی ما کسانی باشند که ضد ما شعار بدهند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: نماینده ایران هر دستگاه و واحدی که هست برای هماهنگی امور مربوط به اعزام گردشگر، باید به کشور میزبان برود و حقوق ایران را مطالبه کند، از اینجا نشستن که کار حل نمی‌شود. از خیلی پیش‌تر باید این کارها انجام میشد. سهمیه حامیان تیم ملی ایران مشخص است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه