ارسال به دیگران پرینت

چین | کرونا | قرنطینه | داروی آزمایشی کرونا

داروی آزمایشی شرکت چینی خطر مرگ و بستری کرونا را کاهش می‌دهد

شرکت داروسازی چینی «کینتور» اعلام کرد یک داروی بالقوه تولیدی‌اش به نام «پروکسالوتامید» به طور موثری در یک کارآزمایی بالینی خطر بستری شدن و مرگ را در بیماران سرپایی کرونا با علائم خفیف تا متوسط کاهش داده است.

داروی آزمایشی شرکت چینی خطر مرگ و بستری کرونا را کاهش می‌دهد

به نقل از رویترز این نتایج از یک کارآزمایی بالینی چندکشوری بر روی ۷۰۰ بیمار در سراسر جهان عمدتا در ایالات متحده که در فاصله ماه‌های آوریل تا دسامبر ۲۰۲۱ جذب شدند و به آنها یا پروکسالوتامید یا دارونما داده شد، به دست آمده است.

هنوز روشن نیست که چه تعدادی از این بیماران به سویه اُمیکرون کرون مبتلا بوده‌اند.

به گفته شرکت سازنده، در میان شرکت‌کنندگان در این کارآزمایی، افرادی که بیش از هفت روز دمان دریافت کردند، در گروه پلاسبو شش مورد بستری از جمله یک مورد مرگ رخ داد، در حالیکه در گروه دریافت‌کننده پروکسالوتامید موردی از بستری شدن یا مرگ رخ نداد.

شرکت کینتور همچنین اعلام کرد در همه افرادی که دست کم یک روز درمان دریافت کرده بودند، پروکسالوتامید خطر بستری شدن یا مرگ را ۵۰ درد کاهش داد. در افرادی که بیش از یک روز درمان دریافت کرده بودند، این خطر تا ۷۱ درصد کاهش پیدا کرد. 

چین داروی پاکسلووید شرکت فایزر و داروی بر اساس آنتی‌بادی شرکت Brii Biosciences را برای بیماران کووید دارای علائم خفیف تا متوسط که در معرض خطر بالای پیشرفت به سمت بیماری شدید هستند، تایید کرده است.

تونگ یوژی، رئیس شرکت کانتور گفت یک کارآزمایی جداگانه برای استفاده از این دارو در موارد شدید کووید با مشکلات روبرو شده است، از جمله اینکه شمار چنین مواردی در چین پایین است و کارآزمایی در اوکراین به علت جنگ در جریان با روسیه تحت تاثیر قرار گرفته است.

او گفت شرکت کینتور در حال آماده کردن مکان‌هایی در کشورهای دیگر از جمله در آسیای جنوب شرقی است تا این کارآزمایی را پیش ببرد.

 

منبع : همشهری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه