ارسال به دیگران پرینت

مدیرکل هواشناسی:

گرد و غبار به سمنان هم رسید

عدم تردد و توقف در زیر درختان خشک کهنسال و ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت توصیه می‌شود.

گرد و غبار به سمنان هم رسید

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره وزش باد شدید و گرد و خاک در سراسر این استان هشدار داد.

ایرج مصطفوی با اشاره به ورود توده گرد و خاک به آسمان این استان اظهار داشت: وزش باد بسیار شدید و همچنین گرد و خاک در استان سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها شده است.

وی با بیان اینکه ا از ظهر امروز وزش باد شدید تا بسیار شدید و گرد و خاک در استان سمنان آغاز شده است گفت: این وزش باد تا بعد از ظهر روز بیست و یکم فروردین در استان ادامه دارد.

مدیر کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به احتمال خسارات ناشی از باد گفت: عدم تردد و توقف در زیر درختان خشک کهنسال و ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت توصیه می‌شود.

مصطفوی با اشاره به افزایش غلظت غبار ، آلاینده‌ها و ذرات معلق و همچنین کیفیت هوا افزود: هوا برای تمامی گروه های سنی ناسالم است.

وی با بیان اینکه سالمندان و کودکان و همچنین افراد دارای بیماری‌های قلبی تا حدالامکان از خانه خارج نشوند افزود: به خاطرغلظت آلاینده‌ها شرایط در برخی ساعات بسیار ناسالم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه نیاز است تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات باد در استان سمنان اندیشیده شود گفت: محکم کردن سازه‌های موقت تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها به دلیل باد شدید ضروری است.

مصطفوی خاطرنشان کرد: همچنین از فردا ظهر برای آسمان این استان بارش باران، و رگبار و رعد وبرق و مه‌آلودگی در غالب نقاط و همچنین تگرگ برای نقاط مستعد استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن رواناب‌ها و همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی نیز به دلیل رگباری بودن بارش‌ها وجود دارد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه