ارسال به دیگران پرینت

تقویت رشد مو

داروی گیاهی عالی برای تقویت رشد مو

همه انسان ها دوست دارند موهایشان سالم و پر پشت باشد، داشتن موهای ضخیم و تقویت موهای نازک تنها با مصرف یک دمنوش خانگی بسیار ساده امکان‌پذیر است.

داروی گیاهی عالی برای تقویت رشد مو

همه انسان ها دوست دارند موهایشان سالم و پر پشت باشد، داشتن موهای ضخیم و تقویت موهای نازک تنها با مصرف یک دمنوش خانگی بسیار ساده امکان‌پذیر است.

دمنوش و داروی گیاهی عالی برای تقویت رشد مو

نگهداری از موها ممکن است کار سختی به نظر برسد و انتخاب روغن ها و سرم های مناسب می تواند چالش برانگیز باشد؛ اما مسئله داشتن موهای سالم با خوردن ویتامین های لازم خیلی راحت حل می شود. یکی از این ویتامین ها B7 است که با نام بیوتین شناخته شده و اغلب در لبنیات و موز یافت می شود؛ البته با نوشیدن دمنوش ها هم می توانید کمبود این ویتامین را برطرف کنید.

دمنوش یونجه، معجزه تقویت موهای سر

چای یونجه سرشار از آهن و سایر مواد معدنی است. این دمنوش به عنوان منبع طبیعی آهن برای حفظ سلامتی و حجیم شدن موهای تان پیشنهاد می شود. وظیفه اصلی آهن در بدن تولید هموگلوبین است. وقتی آهن کافی در خون شما برای تولید هموگلوبین وجود داشته باشد، باقیمانده آن موهای تان را تغذیه می کند.

دمنوش یونجه

یونجه همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین های A، C، E و Kو مواد معدنی مثل کلسیم، پتاسیم و فسفر است؛ البته قبل از اینکه بخواهید بیوتین یا یونجه را به رژیم غذایی تان اضافه کنید، باید با پزشک خود مشورت نمایید.

دمنوش های گیاهی منبع غنی از ویتامین ها برای سلامت مو هستند

دمنوش های زیادی در بازار وجود دارد. با این حال، برای داشتن موهایی سالم‌ تر، لازم نیست حتما به یک ویتامین خاص تکیه کنید. هر دمنوشی مواد معدنی و مغذی متنوعی مثل آهن دارد که به رشد موی سالم کمک می کند؛ در حالی که می ‌توانید این گیاهان را به صورت مکمل مصرف کنید؛ اما بهتر است که آن ها را در آب دم کنید زیرا این کار سرعت جذب را بالا می برد.

 

روش هایی برای سیاه شدن موهای سفید

با افزایش سن موهای سفید سر شروع به ظاهر شدن می کنند اما مواد غذایی و ویتامین هایی هستند که می توانید روند سفید شدن موهای سیاه خود را کاهش دهید.

 

موهای سفید را که می بینیم تازه به یاد پیشگیری و راهی برای جلوگیری از سفید شدن موها می افتیم. خوردنی های طبیعی را زیر و رو کنید تا میوه ای برای توقف سفید شدن موهایتان بیابید. موهای سفید بخش اجتناب ناپذیری از فرآیند سالخوردگی و افزایش سن هستند.

با افزایش سن، بدن شما ملانین کمتری تولید می کند، رنگدانه ای که رنگ مو را تامین می کند و باعث می شود مو به رنگ سفید طبیعی اش برگردد ؛ علاوه بر اینکه رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات، کلیدی برای سلامت کلی بدن است، همچنین خوردن آنها باعث می شود که موهایتان به رنگ اصلی خود باز گردد به عبارت دیگر، کمبود مواد مغذی، ممکن است منجر به سفیدی زودرس شود، بنابراین خوردن میوه ها و سبزیجات درست به جلوگیری از سفید شدن زودهنگام مو کمک می کند.

مواد غذایی غنی از ویتامین B - 9:

 

ویتامین B - 9 که به اسید فولیک هم مشهور است، برای رنگ مو مهم است چون کمبود اسید فولیک منجر به سفیدی زودرس می شود.علائم دیگر کمبود اسید فولیک در بدن شامل خستگی، زخم در دهان، رشد ضعیف و زبان متورم می شود.

 

مردان و زنان بزرگ سال به 400 میکروگرم اسید فولیک در هر روز نیاز دارند، در حالی که زنان باردار و شیرده نیاز به میزان بیش از 500 تا 600 کالری در روز دارند.سبزیجات سبز تیره، مانند اسفناج، به طور طبیعی غنی از اسید فولیک بالا هستند، درست مانند آووکادو، بسیاری از سبزیجات، کلم بروکسل، سبزیجات ریشه ای و آب پرتقال.

 

غذاهای غنی از آهن:

 

اسفناج، لوبیا قرمز، سیب زمینی، عدس، کشمش و آلو، همه منابع خوبی از آهن هستند.میزان غذایی توصیه شده از آهن، 8 میلی گرم برای مردان بالغ و 18 میلی گرم برای زنان بین سنین 19 و 50 سال است - - که این میزان تا 27 میلی گرم در زنان باردار افزایش می یابد.

 

مطالعه ای در سال 2012 نیز ارتباط قابل توجهی بین سطح مس کم و سفیدی زودرس موها پیدا کرده است. مقدار مجاز مس در رژیم غذایی توصیه شده برای زنان و مردان بالغ، 900 میکروگرم در روز است - - در حالی که برای زنان باردار 1000 میکروگرم برای زنان باردار و 1300 میکروگرم برای زنان شیرده افزایش می یابد.

 

سفیدی مو و علل دیگر:

 

سفیدی مو به طور معمول با در معرض بودن سموم و بخش طبیعی رشد و افزایش سن بیشتر می شود. اما این می تواند ناشی از عدم تعادل هورمونی و استرس نیز باشد که می تواند میزان هیدروژن پروکسید در موی شما را افزایش دهد و باعث سفید شدن موها می شود.

 

افراد ممکن است که در هر سنی موهای سفید داشته باشند. به طور کلی، زمانی که موهای شما شروع به سفید شدن می کند، به خاطر ژنتیک است - - اگر موی پدر و مادر شما زود سفید شده باشد، احتمالا برایً شما هم همین اتفاق خواهد افتاد.

 

مو وقتی رنگ سفیدی به خود می گیرد که ملانین- - که رنگ موی خود را تولید می کند - - وقتی که افراد مسن تر می شوند، کاهش می یابد. دو نوع ملانین رنگ مو را تعیین می کنند:امولامین که موی قهوه ای را تولید می کند و فوملامین که رنگ قرمز را به موها می دهد. عوامل سفیدی زودرس موها شامل استرس، بیماری، نوشیدن بیش از حد چای، قهوه و الکل و خوردن بیش از غذاهای حد سرخ شده، روغنی، تند، ترش و اسیدی هستند.

 

مواد معدنی:

 

خوراکی های غنی از روی، آهن و مس به حفظ سلامت مو کمک می کند. در بخش سلامت 55 بارها اشاره کردیم که ریزش مو می تواند ناشی از کمبود روی باشد. مقادیر کم مس در بدن می تواند رنگدانه را کاهش دهد.

 

منابع روی، گوشت قرمز، مرغ و سبزیجات سبز هستند. گوشت، تخم مرغ، گوشت قرمز، گندم و آفتابگردان منابع خوبی از آهن هستند. بادام هندی، بادام، خرچنگ، صدف ها و زرده تخم مرغ منابع خوبی از مس هستند

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • فرح ارسالی در

      بسیار عالی ممنون از مطالب خوبتون واقعا مواد غذایی در رشد مو جلوگیری از سفید شدن مو تاثیر بسزایی دارند راهنمایی‌های شما بسیار عالی بود

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه