ارسال به دیگران پرینت

فرمانده آمریکایی: نیروی قدس سپاه باید در لیست تروریستی آمریکا بماند

تفسیر اظهارات ژنرال میلی می تواند این نکته باشد که خروج سپاه از لیست تروریستی آمریکا در عین باقی ماندن نیروی قدس (یکی از زیر شاخه های سپاه) در این لیست، می تواند راهکاری باشد که دولت آمریکا مشغول فکر و تصمیم گیری در این باره است.

فرمانده آمریکایی: نیروی قدس سپاه باید در لیست تروریستی آمریکا بماند

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با خروج نیروی قدس سپاه از لیست تروریستی دولت آمریکا مخالفت کرد و گفت از نظر او نیروی قدس سپاه باید همچنان در لیست تروریستی دولت آمریکا باقی بماند.

ژنرال "مارک میلی" رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا دیروز (پنج شنبه) در اظهارات خود در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا آمریکا گفت: " من معتقدم که نیروی قدس سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است و از حذف آنها از فهرست سازمان های تروریستی خارجی حمایت نمی کنم."

اظهارات این ژنرال ارشد آمریکایی در شرایطی بیان شده که بنا به گزارش ها مهم ترین موضوع اختلافی باقی مانده بین طرفین مذاکرات احیا برجام در وین، حذف نام سپاه از لیست تروریستی دولت آمریکاست و در حالی که جمهوری اسلامی ایران اصرار بر حذف نام سپاه از لیست تروریستی دولت آمریکا دارد، اما دولت بایدن تاکنون در برابر این خواسته مقاومت کرده و گره اصلی مذاکرات احیا برجام نیز در این مساله است.

اظهارات ژنرال میلی، تفسیر دیگری نیز می تواند داشته باشد و آن اینکه خروج سپاه از لیست تروریستی در عین حفظ نام نیروی قدس (یکی از زیر مجموعه های سپاه) در این لیست، می تواند به عنوان یکی از راهکارهای دولت آمریکا برای باز کردن گره مذاکرات احیا برجام، باشد.

" لوید آستن" وزیر دفاع آمریکا لحظاتی پیش از اظهارات ژنرال میلی در همان کمیته در پاسخ به سوال مشابه سناتورها، از دادن جواب طفره رفته و به آنها گفت:" من در مورد مذاکراتی که در حال انجام است اظهار نظر نمی کنم و توصیه ای به رییس جمهوری در این باره ندارم."

خارج کردن نام سپاه از لیست تروریستی دولت آمریکا، مخالفانی جدی در منطقه از جمله اسراییل و برخی دولت های عربی متحد واشنگتن و نیز در داخل آمریکا دارد به گونه ای که حتی بسیاری از اعضای حزب دموکرات که از احیا برجام حمایت کرده و یا دستکم مخالفتی با آن ندارند، با خارج کردن نام سپاه از لیست تروریستی دولت آمریکا مخالف اند.

دولت ترامپ در سال 2019 (فروردین ماه 1398) در اقدامی بی سابقه نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک گروه تروریستی در لیست گروه های تروریستی خارجی دولت آمریکا قرار دارد.

ترامپ کمتر از 9 ماه بعد از قرار دادن نام سپاه در لیست تروریستی دولت آمریکا، دستور ترور سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه در عراق را صادر کرد و این اقدام دولت آمریکا دو کشور را تا آستانه یک جنگ مستقیم پیش برد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه