ارسال به دیگران پرینت

وزیرخارجه انگلیس: جنگ اوکراین وارد مرحله جدید و متفاوت شده است

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس، پس از نشست دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو ناتو گفت که جنگ اوکراین وارد یک "مرحله جدید و متفاوت" شده است.

وزیرخارجه انگلیس: جنگ اوکراین وارد مرحله جدید و متفاوت شده است

وزیر امور خارجه انگلیس که برای شرکت در دو نشست پیمان ناتو و گروه هفت به بروکسل سفر کرده است به خبرنگاران گفت که حملات روسیه در اوکراین متمرکزتر شده و بر همین اساس ناتو موافقت کرده که تجهیزات جدید و سنگین‌تری را به اوکراین ارائه کند.

وی افزود: "هدف ما به عنوان انگلیس روشن است. پوتین باید در اوکراین شکست بخورد. او تاکتیک‌های خود را تغییر داده، اما قصد خود را تغییر نداده و می‌خواهد بر کل اوکراین مسلط شود."

پیشتر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته بود که متحدان «آماده انجام کارهای بیشتر» برای تأمین تجهیزات نظامی هستند، اما به جزئیات اشاره نکرد.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ساعاتی پیش وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه هفت که امروز برای بررسی آخرین تحولات اوکراین و نحوه پاسخگویی به آن تشکیل جلسه دادند با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که «جنایات نیروهای مسلح روسیه را به شدت محکوم می‌کنیم.»

آن‌ها عنوان کردند: در بوچا و تعدادی دیگر از شهرهای اوکراین تصاویر وحشتناک از مرگ غیرنظامیان، قربانیان شکنجه و اعدام های آشکار و همچنین گزارش های خشونت جنسی و تخریب زیرساخت های غیرنظامی، چهره واقعی جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین و مردم آن را نشان می دهد. قتل عام در شهر بوچا و دیگر شهرهای اوکراین در فهرست جنایات و نقض شدید قوانین بین المللی ثبت خواهد شد.

دیپلمات‌های ارشد گروه هفت همچنین نسبت به هرگونه تهدید یا استفاده از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته ای توسط روسیه علیه اوکراین هشدار داده و تصریح کردند چنین اقدامی عواقب شدیدی در پی خواهد داشت.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه