ارسال به دیگران پرینت

دبیرکل ناتو:

جنگ در اوکراین ممکن است ماه‌ها و یا حتی سال‌ها طول بکشد

دبیرکل ناتو امروز در سخنانی اعلام کرد: جنگ در اوکراین ممکن است ماه‌ها و یا حتی سال‌ها طول بکشد.

جنگ در اوکراین ممکن است ماه‌ها و یا حتی سال‌ها طول بکشد

 «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز چهارشنبه ادعا کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از جاه‌طلبی خود برای تصرف اوکراین دست برنداشته است و جنگ احتمالا «ماه ها و حتی سال ها» ادامه خواهد داشت.

دبیرکل ناتو در این خصوص گفت: ما باید واقع بین باشیم. جنگ می تواند برای مدت طولانی، چندین ماه و حتی سال ها طول بکشد و به همین دلیل ما باید برای یک مسیر طولانی هم از نظر حمایت از اوکراین، هم حفظ تحریم‌ها و هم تقویت دفاعی خود آماده باشیم.

وی دیروز سه شنبه در سخنانی گفته بود: مسکو عقب نشینی نکرده است، بلکه نیروهای خود را تغییر مکان داده و انتظار داریم حملات با هدف تصرف دونباس ادامه یابد. تجهیزات نظامی پیشرفته ای را در اختیار کی‌یف قرار خواهیم داد. وزرای خارجه کشورهای ناتو ۶ و ۷ ماه آوریل (چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری) درباره حمایت های بیشتر از اوکراین گفتگو می کنند. شرکای ناتو مصمم هستند حمایت تسلیحاتی بیشتری از اوکراین ارائه کنند. در هفته‌ های آینده، منتظر فشار بیشتر روسیه در شرق اوکراین هستیم.

این در حالیست که محور غربی به بهانه عملیات ویژه نظامی روسیه که از ۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد، سیاست تقابلی جدیدی را علیه مسکو در پیش گرفته اند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه