ارسال به دیگران پرینت

ماشین ظرفشویی

9 وسیله‌ای که نمی‌دانستید می‌شود آنها را در ماشین ظرفشویی شست

ماشین ظرفشویی یکی از وسایل آشپزخانه رایج است که برای شستن ظروف از آن استفاده می شود. اما بر خلاف تصورتان می توان برخی از چیز های دیگر را نیز در آن شست.

9 وسیله‌ای که نمی‌دانستید می‌شود آنها را در ماشین ظرفشویی شست

امروزه بسیاری از افراد از ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف خود استفاده می کنند. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید علاوه بر ظروف چه چیز های دیگری را می توان با استفاده از ماشین ظرفشویی تمیز کرد.

 

1. اسفنج های ظرفشویی: این اسفنج ها را می توانید در طبقه بالای ماشین میان گیره ها قرار دهید تا تکان نخورده و به خوبی شسته شود.

 
 

9 وسیله ای که نمی دانستید می توان آنها را در ماشین ظرفشویی شست

2. جارو، خاک انداز و دیگر برس های شستشوی پلاستیکی: ماشین ظرفشویی می تواند این وسایل را به خوبی بشوید. تنها توجه داشته باشید که سر آنها را به سمت پایین قرار داده تا آسیب نبینند.

دمپایی پلاستیکی
دمپایی پلاستیکی

3. اسباب بازی های پلاستیکی: اسباب‌بازی‌ های بچه‌ ها خیلی سریع کثیف می‌شوند و ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای شستن آن‌ها، قرار دادن آن‌ها در ماشین ظرف‌شویی به همراه ظروف است.

4. دمپایی های پلاستیکی مانند دمپایی حمام: این وسایل به خوبی در ماشین ظرف شویی شسته می شوند اما بهتر است آنها را جدا از دیگر ظروف بشویید.

جارو
جارو

5. ابزار باغبانی و کشاورزی: ابزار باغبانی و هر وسیله دیگری که در اطراف خانه خود استفاده می کنید را می توان در ماشین ظرفشویی قرار داد. تنها یک قانون مهم وجود دارد: آنها باید پلاستیکی و فلزی باشند.

ابزارهایی که دسته‌های چوبی دارند و از فولاد ساخته شده‌اند باید از ماشین ظرف‌شویی دور نگه داشته شوند. همچنین لازم است آنها را به تنهایی و نه با ظروف دیگر بشویید.

6 تا 9. علاوه بر موارد گفته شده شما می توانید وسایل آرایشی مانند برس مو، موچین و...، روکش های پلاستیکی لامپ و آباژور، سطل آشغال و حتی سیب زمینی را نیز در ماشین ظرفشویی بشویید.

سیب زمینی
سیب زمینی
 

سبک زندگی

چیزهای پرکاربردی که نمی دانستید مضر هستند

ما خانه مان را امن ترین جای دنیا برای خودمان و خانواده مان می دانیم

چیزهای پرکاربردی که نمی دانستید مضر هستند
 

ما خانه مان را امن ترین جای دنیا برای خودمان و خانواده مان می دانیم. اما چیزی که نمی دانیم این است که گاهی وسایل عادی و روزمره ای که در گوشه و کنار خانه مان جای گرفته اند می توانند تهدید بزرگی برای سلامت ما باشند. خمیردندان های سفید کننده که دندان های درخشان و مرواریدی به ما می بخشند، مایع های دست آنتی باکتریال که از ما در برابر میکروب ها محافظت می کنند و نوشابه های رژیمی که برای لاغر ماندن تبلیغ می شوند، آنقدرها که فکر می کنیم بی ضرر نیستند.

 

 

در ادامه از چیزهای پرکاربردی خواهیم گفت که برخلاف تصور ما مضر هستند‌.

 

نوشابه های رژیمی

 

 

وقتی تصمیم به گرفتن رژیم می گیریم یکی از اولین چیزهایی که از رژیم غذایی خود حذف می کنیم نوشابه است. اما به جایش به نوشابه های رژیمی روی می آوریم چون کماکان به یک نوشیدنی شیرین و کافئینی نیاز داریم که در زمان افت انرژی از آن استفاده کنیم. با این حال، تحقیقات نشان داده میان مصرف نوشابه های رژیمی و بروز مشکلات جسمی جدی ای همچون زوال عقل، چاقی، بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی ارتباط وجود دارد.

و در آخر اینکه ما اصلاً با هدف کاهش وزن از نوشابه های رژیمی استفاده می کنیم اما این نوشیدنی می تواند هوس های غذایی ما را بیشتر کند و در نهایت وزن مان بالاتر رود.

 

جایگزین : سعی کنید از چیزهای طبیعی استفاده کنید. اگر آب ساده برایتان زیاد از حد بی مزه است، با اضافه کردن اندکی آب لیموترش مزه دارش کنید. اگر هوس یک چیز شیرین کردید، اسموتی ها می توانند نجات بخش تان باشند. حتی می توانید برای درست کردن اسموتی، میوه های مختلفی را باهم ترکیب کنید تا مزه ی جالب تری پیدا کند.

۲- عطر.

یکی از کارهایی که قبل از خروج از خانه حتماً انجام می دهیم زدن چند پیس از عطر مورد علاقه مان است. اما چیزی که نمی دانیم این است که با این کار در حقیقت مواد شیمیایی خوشبویی را به پوست مان می زنیم که برخی از آن ها از نفت به دست آمده اند

 

قرارگیری در معرض این عطرها می تواند عوارضی خفیف تا شدید داشته باشد، از میگرن گرفته تا ناباروری. به علاوه، آن ها آلاینده هم هستند. پس بیایید استفاده از آن ها را کنار بگذاریم و لطفی به محیط زیست مان کنیم.

 

 

جایگزین : از محصولاتی استفاده کنید که با عصاره های طبیعی معطر شده اند. حتی می توانید عطر خودتان را با مواد غیر سمی درست کنید.

 

 

۳- ظروف نچسب.

مشغله ی زیاد سبب شده نخواهیم وقت زیادی را صرف ساییدن ظروف پخت و پزمان کنیم و به همین دلیل از ظروف نچسب استفاده می کنیم. به خیال خودمان راه حل تمام مشکلات مان پیدا کرده ایم اما اتفاقاً یک مشکل به مشکلات قبلی اضافه کرده ایم. لایه ی رویی این محصولات حاوی ماده ای به نام پلی تترافلوئورواتیلن است. این ظرف ها وقتی خیلی داغ می شوند، از آن ها گازهایی سمی متصاعد می شود که می توانند سرطان زا باشند.

 

 

جایگزین : به شدت توصیه می شود از ظروف پخت و پز استیل ضد زنگ یا چدنی استفاده کنید. همچنین می توانید از روغن های طبیعی ضد چسبندگی هم در پخت و پز خود استفاده کنید.

 

 

۴- گوش پاک کن.

مشغله ی زیاد سبب شده نخواهیم وقت زیادی را صرف ساییدن ظروف پخت و پزمان کنیم و به همین دلیل از ظروف نچسب استفاده می کنیم. به خیال خودمان راه حل تمام مشکلات مان پیدا کرده ایم اما اتفاقاً یک مشکل به مشکلات قبلی اضافه کرده ایم. لایه ی رویی این محصولات حاوی ماده ای به نام پلی تترافلوئورواتیلن است. این ظرف ها وقتی خیلی داغ می شوند، از آن ها گازهایی سمی متصاعد می شود که می توانند سرطان زا باشند.

جایگزین : به شدت توصیه می شود از ظروف پخت و پز استیل ضد زنگ یا چدنی استفاده کنید. همچنین می توانید از روغن های طبیعی ضد چسبندگی هم در پخت و پز خود استفاده کنید.

۴- گوش پاک کن

جرم گوش اساساً به این دلیل وجود دارد که مجرای گوش هایمان را از گرد و غبار حفظ کند. این جرم وقتی جمع می شود، احساس می کنیم گوش هایمان گرفته. به همین دلیل ممکن است دست به کار شویم و برای رهایی از این حس متوسل به گوش پاک کن شویم. اما فشار دادن بیش از اندازه ی گوش پاک کن به داخل گوش ها می تواند به ساختار ظریف پرده گوش صدمه بزند و حتی باعث ناشنوایی شود.

جایگزین : اول آنکه، هر چه گوش پاک کن دارید را دور بریزید و این محصول را برای همیشه از لیست خریدتان هم حذف کنید. دوم آنکه، واقعاً لزومی به پاک کردن جرمی که در گوش تان جمع شده نیست. با این حال، اگر می خواهید جرمی که دهانه ی مجرای گوش هایتان را گرفته را پاک کنید، از یک پارچه ی نم دار استفاده کنید و حواس تان باشد که آن را هم خیلی فشار ندهید.

۵- مایع دستشویی آنتی باکتریال

 

از همان کودکی به ما درباره ی اهمیت شستشوی مکرر دست ها تأکید کرده اند. ما هم نمی خواهیم این موضوع را رد کنیم اما استفاده از مایع های دست آنتی باکتریال می تواند مضر باشد. اول آنکه، هیچ مدارک و شواهد قطعی وجود ندارد که ثابت کرده باشد آن ها همه ی میکروب ها را از بین می برند. به عقیده ی کارشناسان، برخی مواد موجود در این مایع ها همچون تریکلوسان ممکن است باعث مقاومت آنتی بیوتیکی شود.

جایگزین : مایع های ساده، آب و شستشوی تمامی قسمت ها، تنها چیزی است که برای حفظ تمیزی دست های خود به آن نیاز دارید.

۶- لیف

بافت تو در توی لیف که آن را به ابزاری بسیار عالی برای پاک کردن سلول های مرده از پوست بدل می سازد، محل مناسبی برای زندگی موجوداتی فراهم می کند که به دلیل رطوبت لیف در آن رشد می کنند. به این ترتیب، بار دیگری که به پوست تان لیف بکشید، همه ی آن موجودات را هم به پوست تان منتقل می کنید.

جایگزین : اگر از شستشو و خشک کردن هر باره ی لیف بعد از استحمام خوش تان نمی آید، یک گزینه ی بی ضررتر استفاده از صابون های اسکراب طبیعی است.

۷- خمیردندان های سفید کننده

خمیردندان های سفید کننده با برداشتن لکه های روی سطح دندان ها، اثر خود را می گذارند، لکه هایی که عمدتاً بر اثر مصرف زیاد قهوه یا چای به وجود آمده اند. مهم این است که هر چند وقت یک بار از این محصولات استفاده می کنید. این خمیردندان ها بسیار فرساینده هستند و مینای دندان را تحلیل می برند یا باعث حساسیت دندانی می شوند.

 

راه حل :  مطمئن شوید که برند خمیر دندانی که از آن استفاده می کنید از یک نهاد دندانی معتبر تأییدیه گرفته باشد. علاوه بر این، از خمیر دندان های سفید کننده هر روز نباید استفاده کرد. بنابراین از خمیر دندان اصلی خود را یک خمیر دندان معمولی قرار دهید و گاهی هم از خمیر دندان سفیدکننده استفاده کنید.

۸- فویل آلومینیوم

وقتی باقیمانده ی مواد غذایی را در فویل می پیچیم، آن ها را ندانسته در یک بمب ساعتی می گذاریم. بعضی باکتری ها باعث بیماری هایی می شوند که منشأ غذایی دارند. وقتی هوا باشد، این باکتری ها سریع تر رشد می کنند. مشکل فویل آلومینیوم این است که مواد غذایی را به طور کامل از هوا دور نگه نمی دارد.

جایگزین : از ظروف نگهداری دربسته استفاده کنید. به علاوه، نباید غذایی را خیلی بیرون نگهدارید، وقتی غذا اندکی خنک شد، آن را در یخچال بگذارید.

۹- ظروف نگهداری پلاستیکی

ظروف نگهداری ای که از پلاستیک سخت ساخته می شوند و یک عدد ۷ یا pc (پلی کربنات) روی آن ها حک شده، ممکن است حاوی BPA (بیسفنول اِی) باشند. این ماده شیمیایی ممکن است باعث بیماری های غدد درون ریز شود، از ناباروری گرفته تا سرطان های سینه و پروستات.

جایگزین : هنگام خرید ظروف نگهداری، اطمینان حاصل کنید که فاقد BPA باشند یا به دنبال ظروف شیشه ای یا چینی باشید که بی خطرترین گزینه هستند.

منبع : سایت طلا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      بهتر که ندونیم این نسخه ها بدتر آدم رو مریض می‌کنه....واااااا چه آدمهای بی انظباطی پیدا میشن😳😳😳😳😳

    • ندا ارسالی در

      هیچ احمقی تو ماشین ظرفشویی جارو و دمپایی نمیشوره

    • ناشناس ارسالی در

      دیگهچی از ماشین میمونه

    • پریسا ارسالی در

      اه چقدر کثیف کی آخه این کارو میکنه

    • ایرانی ارسالی در

      دمپایی که در دستشویی پوشیده شده ویا برس ویا ..... سایر وسایل آلوده را چرا باید در ماشین ظرفشویی شست ؟ ما حتی سفره یا رومیزی را هم در ماشین لباسشویی نمیشوییم چون در لباسشویی لباسهای زیر هم شسته میشود لطفا پیشنهادات غیر بهداشتی ندهید

    • ناشناس ارسالی در

      همه راست میگویند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه