ارسال به دیگران پرینت

وزیر خارجه آمریکا | روسیه | جنگ | جهان

وزیر خارجه آمریکا: بوچا کارزار روسیه برای کشتن، شکنجه و ارتکاب جنایات را نشان می‌دهد

تصاویری که از بوچا از گورهای دسته جمعی و اجساد انباشته شده در کیسه‌های حمل جسد منتشر می شود، عزم ما و کشورهای سراسر جهان را برای اطمینان از پاسخگو شدن کسانی که مرتکب این اعمال شده‌اند، تقویت می کند.

وزیر خارجه آمریکا: بوچا کارزار روسیه برای کشتن، شکنجه و ارتکاب جنایات را نشان می‌دهد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بار دیگر روسیه را متهم کرد و گفت: جنایاتی که روسیه در تهاجم خود به اوکراین مرتکب شده و جهان اکنون تصاویر آنها را در بوچا مشاهده کرده اند، یک عمل تصادفی از سوی یک نیروی سرکش نیست، بلکه یک کارزار عمدی برای کشتن، شکنجه، تجاوز جنسی، ارتکاب جنایت است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا صبح سه شنبه به وقت محلی پیش از ترک آمریکا به مقصد بروکسل در جمع خبرنگاران افزود: همانطور که روسیه در حال عقب‌نشینی از بخش‌هایی از اوکراین است، جهان

شاهد مرگ و ویرانی برجا مانده از این تهاجم است و ما به‌ویژه شاهد وحشتی هستیم که در بوچا به جا مانده است. این جنایات مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

بلینکن افزود: تصاویری که از بوچا از گورهای دسته جمعی و اجساد انباشته شده در کیسه‌های حمل جسد منتشر می شود، عزم ما و کشورهای سراسر جهان را برای اطمینان از پاسخگو شدن کسانی که مرتکب این اعمال شده‌اند، تقویت می کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه خواستار محاکمه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به اتهام جنایت جنگی در بوچا در اوکراین شد و گفت تحریم‌های بیشتری علیه روسیه وضع خواهد کرد. 

رسانه‌های غربی ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه حین خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده‌اند. 

کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که قاطعانه اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا در اوکراین را رد می‌کند. 

به گزارش اسپوتنیک، (دولت) «کی یف» و رسانه‌های اوکراینی تصاویر ویدیویی را از شهر بوچا در شمال اوکراین نشان داده‌اند که در آن اجساد کشته شدگان دیده می‌شود. کی‌یف روسیه را دراین رابطه مقصر دانسته درحالی که مسکو این اتهامات را به شدت محکوم و تقبیح می‌کند و به این موضوع اشاره دارد که نیروهای روسی چند روز قبل از این شهر عقب نشسته‌اند. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه