ارسال به دیگران پرینت

بدترین حالت خواب برای سلامت ستون فقرات

این حالت خواب، ستون فقرات را نابود میکند!

هر فردی مدل خاصی برای خوابیدن دارد اما بسیاری از افراد نمی دانند برخی از حالت های خواب ممکن است آسیب های جدی به ستون فقرات وارد کنند.

این حالت خواب، ستون فقرات را نابود میکند!

بدترین حالت خواب برای سلامت ستون فقرات

همه ما شب ها مدل خاص خودمان را برای خوابیدن داریم. برخی از ما عادت داریم روی شکم بخوابیم، برخی دیگر باید به پهلو بخوابیم و یا یک بالش بین پاهایمان باشد؛ اما بد نیست بدانید این ترجیحات موقع خواب می تواند بر سلامت تأثیر منفی بگذارد و به طور قابل توجهی به ستون فقرات تان فشار وارد کند.

نامناسب بودن حال پاها در پوزیشن خواب

کارشناسان توصیه می کنند به حالت پاهای تان توجه کنید. چرخاندن یک پا به پهلو در هنگام خواب می تواند واقعا مضر باشد؛ زیرا خوابیدن در حالت به هم پیچ خورده باعث ناهماهنگی ستون فقرات خواهد شد. این ناهماهنگی به این دلیل رخ می دهد که ستون فقرات شما به دنبال چرخش پاهای تان از حالت طبیعی اش در می آید.

 
 آنچه دیگران میخوانند :

در طول چند ساعتی که می خوابید، فشار بی ‌رویه ای بر ستون فقرات وارد شده که باعث به وجود آمدن نقاط فشار در مفاصل، ماهیچه‌ ها و رباط‌ های کمر و شانه ‌ها می ‌شود. این نقاط فشار اغلب علت درد صبحگاهی افراد است.

 
 

البته شاید با خوابیدن در این حالت احساس ناراحتی نکنید، اما از آن جایی که این وضعیت باعث می ‌شود ستون فقرات شما منحرف شود، امکان افزایش فشار و درد در طول زمان هست.

 

فشار به ستون فقرات

متخصصان هشدار می ‌دهند که بد خوابیدن می ‌تواند منجر به بروز علائم بالینی مثل کمر درد، گردن درد و سایر مسائلی شود که در صورت نبود مراقبت ‌های ارتوپد، کایروپراکتیک، یا پزشک طب فیزیکی و توان بخشی به سختی می ‌توان با آن ها مقابله کرد.

مشکلات خوابیدن در این حالت فقط به کمر درد ختم نمی شود و اگر وقتی به پهلو می‌ خوابید، پاهای تان را روی هم قرار دهید، رگ ‌های پا ها فشرده شده و جریان خون محدود می شود. این می تواند باعث تورم پا و مچ پا شود و فرد در پاهایش بی حسی یا گزگز را تجربه کند.

 

راه حل

اگر نمی‌ توانید جور دیگری بخوابید حداقل کار هایی انجام بدهید تا از فشار زیاد پیشگیری شود؛ به طور مثال در اطراف خود بالش بگذارید تا به تراز شدن ستون فقرات تان حتی اگر به پهلو و با پاهای روی هم می خوابید، کمک کند.

سعی کنید از یک بالش برای تکیه زانوهای تان وقتی به پهلو می‌خوابید، استفاده کنید؛ همچنین می توانید به پشت بخوابید و یک بالش زیر سر و یک بالش زیر زانو قرار دهید تا ستون فقرات تان را در یک راستا نگه دارید.

 

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه