ارسال به دیگران پرینت

نخعی در تشریح جلسه کمیسیون انرژی:

وضعیت تأمین برق و آب با حضور وزیر نیرو بررسی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: آخرین وضعیت تأمین برق و آب کشور به ویژه در ایام پیک فصل گرما با حضور وزیر نیرو مورد بررسی قرار گرفت.

وضعیت تأمین برق و آب با حضور وزیر نیرو بررسی شد

مصطفی نخعی در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امروز میزبان وزیر نیرو بودیم. مباحث زیادی هم در حوزه برق و هم در حوزه آب مطرح شد. اعضای کمیسیون نیز دیدگاه ها و نکات خود را ارائه کردند و در نهایت وزیر نیرو جمع بندی از مسائل مطروحه داشت.

وی بیان کرد: موضوع کسری تولید برق نسبت به مصرف به خصوص در زمان پیک بررسی شد. ما در سال گذشته در برخی از ایام تا ۱۵ هزار مگاوات در روز عدم موازنه بین تولید و مصرف برق را شاهد بودیم.

نخعی گفت: وزیر نیرو سال گذشته در زمان رأی اعتماد به کمیسیون انرژی وعده‌هایی را در خصوص افزایش تولید برق تا ۳۰ هزار مگاوات داد. در جلسه امروز این موضوع مطرح شد و وی گفت که این برنامه را دنبال می کند و حتی تا ۳۵ هزار مگاوات هدف گذاری شده است.

وی ادامه داد: ۱۵ هزار مگاوات تولید برق حرارتی با مدیریت و نظارت مجموعه وزارت نیرو، ۱۰ هزارمگاوات تولید برق با مشارکت صنایع و ۱۰ هزار مگاوات هم در حوزه تجدیدپذیرها برای افزایش تولید برق از سوی وزارت نیرو هدف گذاری شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به گفته وزیر نیرو برنامه تعمیرات نیروگاه‌های موجود با جدیت در حال دنبال شدن است، او وعده داد تا قبل از پیک تابستان تمامی برنامه تعمیرات انجام شود.

نخعی بیان کرد: در موضوع آب هم ما با خشکسالی شدید مواجه هستیم. باید مدیریت و برنامه ریزی دقیقی در این حوزه صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شبکه‌های آب روستایی و بسیاری از روستاها مشکلات زیادی دارند. وزیر نیرو به برنامه های خود برای حل مشکل آنان از جمله استفاده از بنیادها و قرارگاه های محرومیت زدایی اشاره کرد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه